وکیل سرقت در اصفهان

وکیل امور سرقت در اصفهان یکی از مجرب ترین و بهترین وکلایی است که به پرونده های مختلف کیفری از جمله سرقت رسیدگی می کند. به همین خاطر باید از قوانین مربوط به سرقت و مجازات آن در قانون آگاهی کامل داشته باشد. این وکلا از توانایی لازم جهت دفاع از موکلین خود برخوردار هستند. از این رو با اعتماد به وکیل امور سرقت در اصفهان، می توانید از استیفای کامل حقوق مدنی خود اطمینان داشته باشید. حال این سؤال مطرح می شود که وکیل امور سرقت در اصفهان چه وظیفه ای دارد؟ ویژگی های یک وکیل دادگستری خوب چیست و آن ها چگونه می توانند از حقوق شما دفاع کنند؟ چه افرادی می توانند به این وکلا مراجعه کرده و پرونده خود را در اختیار ایشان قرار دهند؟
در ادامه مطلب همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با جرم سرقت، از وظایف وکیل امور سرقت در اصفهان بیشتر آگاه شویم.

جرم سرقت به چه معناست؟

به نقل از وکیل امور سرقت در اصفهان، جرم سرقت یکی از جرایم شایع در اغلب کشورها است و از قدیمی ترین جرایم علیه اموال فرد محسوب می شود. این جرم توسط افراد و با اهداف متعددی مانند به دست آوردن راحت مال، امرار معاش و … انجام می شود. بنابراین در صورت مواجهه با چنین مشکلی، می توانید به کمک یک وکیل خوب و با تجربه در اصفهان، مشکل خود را در نهایت دقت و سرعت برطرف کنید.

راه های اثبات جرم سرقت

بهتر است بدانید جرم سرقت در زمره جرایم غیر قابل گذشت بوده و اثبات آن بدون ارائه سند و مدرک امکان پذیر نخواهد بود. در حقیقت جرم سرقت در صورتی اثبات می شود که مجرم بودن سارق و وقوع جرم به دادگاه ثابت گردد. چنین موضوعی نیازمند ارائه ادله به دادگاه خواهد بود. قانون مجازات اسلامی ادله اثبات جرم را این گونه تعیین کرده است: «ادله اثبات جرم شامل سوگند، اقرار مجرم، قسامه، شهادت و در نهایت علم قاضی می باشد». البته قسامه در خصوص جرایم مستوجب قصاص و دیه به کار می رود و در ارتباط با اثبات دزدی کاربردی نخواهد داشت. به صورت کلی راه های اثبات جرم سرقت به شرح زیر است:

شهادت به جرم سرقت

اگر کسی شهادت دهد که جرم سرقت را به چشم خود دیده است و آن را با جزئیات برای قاضی شرح دهد، به اثبات جرم کمک کرده است.

نخستین و مهم ترین راه اثبات جرم سرقت، اقرار متهم به ارتکاب جرم است. این بدان معناست که اگر متهم به جرم خود اقرار نماید، جرم وی اثبات خواهد شد.

اثبات جرم سرقت با سوگند

بهتر است بدانید سرقت تعزیری و سرقت حدی از طریق سوگند اثبات نخواهند شد. به موجب ماده ۲۰۸ قانون مجازات اسلامی، حدود و تعزیرات با سوگند اثبات یا نفی نمی شود. به این صورت که متهم نمی تواند قسم یاد کند که دزدی نکرده است و بی گناهی او به اثبات برسد.

علم قاضی در اثبات جرم سرقت

در حالت کلی علم قاضی به استناد تحقیقات بازپرس در دادسرا، برخی گزارش ها از سوی کارشناس، جزئیات وقوع جرم و کیفر خواست تأمین می گردد. در نهایت قاضی با توجه به گزارشات فوق نسبت به صدور حکم اقدام می نماید.

آشنایی با انواع سرقت

به صورت کلی جرم سرقت انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

انواع سرقت

سرقت حدی
سرقت حدی نوعی از سرقت است که کمیت و کیفیت مجازات آن در قانون تعیین شده است. بنابراین مجازات مجرم با توجه به مقدار تعیین شده در قانون توسط دادگاه و قاضی اعمال می گردد. این سرقت شرایط مخصوصی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:
سرقت نباید در دوران قحطی صورت گیرد.
جرم سرقت باید به طور مخفیانه انجام شود.
مال مورد نظر باید تحت نظارت و حفاظت کامل باشد.
اموال مسروقه نباید جزو اموال دولتی، عمومی یا وقفی باشند. این مال باید جزو اموال شخصی فرد باشد.
مال دزدیده شده نباید پیشتر توسط فرد دیگری به سرقت رفته باشد.
مال ربوده شده نباید پیش از اثبات جرم به دست صاحبش برسد.
مالک اصلی نباید پیش از اثبات جرم نسبت به متهم گذشت کند.
سارق نباید جد یا پدر مالک مال مورد نظر باشد. البته سرقت اموال متعلق به پدر توسط فرزند به سرقت حدی تعلق دارد.
در حالت کلی مجازات جرم سرقت حدی شامل حبس ابد، اعدام، قطع چهار انگشت دست راست از انتها و قطع پای چپ از پایین برآمدگی است.

سرقت تعزیری

سرقت تعزیری نوعی از سرقت است که شرایط متفاوتی با سرقت حدی دارد. در این نوع سرقت کمترین و بیشترین میزان مجازات تعیین شده است که شامل شلاق و حبس می باشد. سرقت تعزیری به دو نوع تعزیری ساده و تعزیری مشدد تقسیم می شود.

سرقت های تعزیری ساده: به موجب ماده ۶۶۱ قانون مجازات اسلامی، این سرقت به شکل علنی و از طریق ربودن مال دیگری بدون رضایت و اطلاع او انجام می شود. مجازات سرقت های تعزیری ساده برابر با قانون، تحمل ۷۴ ضربه شلاق به علاوه ۳ ماه و ۱ روز الی ۲ سال حبس خواهد بود.

سرقت های تعزیری مشدد: مجازات برخی سرقت ها در نتیجه همراه شدن با سایر عوامل تشدید می شود. به عنوان مثال، سرقت از جواهر فروشی، سرقت از بانک، دزدیدن دفاتر و اسناد ثبت شده در نیروهای مسلح، عیاری انشعاب گاز، برق، آب و تلفن از جمله سرقت های تعزیری مشدد هستند که هر کدام مجازات مخصوص به خود را دارند.

مجازات سرقت

وظیفه وکیل امور سرقت در اصفهان چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، جرم سرقت از جرایم غیر قابل گذشت بوده و به همین خاطر از اهمیت بسیار زیادی در قانون برخوردار است. بهتر است در خصوص این جرایم حتما از وکیل امور سرقت در اصفهان کمک بگیرید. به صورت کلی منظور از وکیل سرقت، وکیلی است که به امور مربوط به سرقت رسیدگی می کند. این وکلا می بایست در زمینه سرقت و انواع آن از دانش و آگاهی کافی برخوردار باشند. تجربه وکالت در پرونده های مختلف کیفری به ویژه سرقت و توانایی دفاع از حقوق موکلین یکی دیگر از ویژگی های وکیل امور سرقت در اصفهان است.

وکیل امور سرقت در اصفهان وظایف مهمی بر عهده دارد که مهم ترین آن ها از قرار ذیل است:

  • وکیل امور سرقت در اصفهان باید اطلاعات کافی در خصوص سرقت داشته و همواره در حال به روزرسانی دانش خود باشد.
  • وکیل امور سرقت در اصفهان نباید به موکل خود امید واهی دهد.
  • وکیل سرقت باید در حفظ حقوق موکلین خود امانتدار بوده و از دقت کافی در تنظیم گزارش و شکایت برخوردار باشد.
    صداقت یکی از مهم ترین ویژگی های وکیل امور سرقت در اصفهان است. این بدان معنا است که نباید از عدم آگاهی موکل خود سوء استفاده کند.
  • وکیل امور سرقت باید موکل خود را در جریان پیشرفت پرونده قرار دهد.
  • وکیل امور سرقت در اصفهان باید تمام تلاش خود را جهت دفاع از موکلین خود به کار گیرد. در صورتی که حکم به گناهکار بودن موکل وی داده شود، بهتر است از طریق برخی اقدامات به دنبال کاهش مجازات او باشد.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *