وکیل اخذ مجوز دیوار و ساخت باغ ویلا در اصفهان

مروری بر مهمترین وظایف وکیل اخذ مجوز ساخت و ساز

در این نوشتار به بررسی مهمترین وظایف و اختیارات وکیل اخذ مجوز دیوار و ساخت ویلا در اصفهان پرداخته ایم. مطابق با قانون آیین دادرسی مدنی رسیدگی به دعاوی ملکی در صلاحیت دادگاهی است که ملک موضوع دعوی در حوزه قضایی آن قرار دارد. به این ترتیب چنانچه قصد ساخت و ساز در حیطه زمین های شهری اصفهان را داشته باشید، برای دریافت مجوزهای مربوط به ساخت و ساز از جمله پروانه ساخت، پایان کار و … باید وکیل دادگستری متخصص در امور ملکی مشاوره داشته باشید.

در صورت اعطای وکالت به وکیل اخذ مجوز، وکیل دادگستری به نمایندگی از شما در ادارات و مراجع، حضور پیدا کرده و موضوعات حقوقی مثل دریافت مجوزهای لازم را پیگیری می کند. شخصی که وکالت در یک یا چند موضوع حقوقی را به وکیل دادگستری اعطا می کند، اصطلاحاً موکل نام دارد. برای اعطای وکالت در اخذ مجوز ساخت در اصفهان باید بین وکیل و موکل قرارداد مالی وکالت یا همان وکالتنامه منعقد گردد.

وظایف و اختیارات وکیل اخذ مجوز به دو دسته وظایف در رابطه با مراجع اداری و وظایف در رابطه با مراجع قضایی تقسیم می شود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

وکیل اخذ مجوز دیوار و ساخت ویلا در اصفهانوظایف اداری وکیل اخذ مجوز دیوار و ساخت ویلا در اصفهان

انجام هرگونه ساخت و ساز در حیطه زمین های شهری، مستلزم رعایت کلیه قوانین و مقررات شهرداری، مسکن و شهرسازی و … می باشد. پیش از آن که بر روی یک ملک، هرگونه ساخت و سازی صورت گیرد، نخست مالک یا سازنده باید مجوزهای قانونی ضروری مثل پروانه ساخت را از مراجع اداری مثل شهرداری دریافت کند. وکیل اخذ مجوز می تواند به نمایندگی از مالک یا سازنده در شهرداری و سایر مراجع اداری حضور یافته و مقدمات لازم برای صدور مجوز های ساخت و ساز را فراهم سازد.

وظایف قضایی وکیل اخذ مجوز دیوار و ساخت ویلا در اصفهان

وظایف اصلی وکیل اخذ مجوز دیوار و ساخت ویلا در اصفهان را، حضور در محاکم دادگستری و شرکت در جلسات دادرسی تشکیل می دهد. پس از انعقاد قرارداد وکالتنامه بین وکیل و موکل، وکیل دادگستری به نمایندگی از موکل خود در محاکم دادگستری مثل دادگاه عمومی و حقوقی، کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و … حضور یافته و دادرسی را پیگیری می کند.
علاوه بر حضور در جلسات دادرسی، وکیل اخذ مجوز نقش موثری در پرونده با نگارش لوایح قضایی ایفا می کند.

دادخواست یکی از مهمترین لوایح قضایی است که در موارد طرح دعوی توسط خواهان یا وکیل او ارائه می شود. وظایف وکیل دادگستری در دعاوی ملکی با توجه به این که وکالت خواهان یا خوانده را به عهده گرفته باشد، متفاوت است.

خواهان کسی است که دعوای حقوقی با درخواست او آغاز می شود و ادعایی مغایر با اصل را مطرح می سازد. در مقابل خوانده شخصی است که دعوای حقوقی بر علیه اقامه می شود. بنابراین اگر وکیل دادگستری وکالت خواهان را به عهده گرفته باشد، وظیفه اصلی او نگارش دادخواست و اثبات ادعای خواهان در دادگاه است. چنانچه وکیل اخذ مجوز وکالت خوانده را به عهده گرفته باشد، وظیفه اصلی او در دادگاه این است که ادعای خواهان را رد کند و از خوانده در مقابل دعاوی طرح شده دفاع نماید.

ویژگی های وکیل ماهر و خوب در اصفهان

تا اینجا دانستیم که وکیل خوب در اصفهان، باید چه ویژگی هایی داشته باشد. در اینجا برخی از ویژگی های رفتاری و شخصیتی که وکلای متبحر و موفق از آن برخوردارند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از جمله ویژگی های مهم وکلای ماهر قدرت بیان شیوای ایشان است. وکیل دادگستری باید در محضر دادگاه به نمایندگی از موکل، اظهارات خویش را بیان کند. وکیل خوب باید بتواند با سخنان خود قاضی را آنگونه که می خواهد اقناع کند.

علاوه بر قدرت بیان، قلم شیوا و توانایی نگارش حقوقی نیز از جمله ویژگی های وکیل دادگستری ماهر، به شمار می رود. همانطور که اشاره شد وکلای دادگستری باید دادخواست و دیگر لوایح قضایی را به نگارش در بیاورند. به این ترتیب وکلا و مشاورین حقوقی باید بر زبان و ادبیات فارسی تسلط کافی را داشته باشند. برای آن که ادعای خواهان در دادگاه مورد پذیرش واقع شود، دادخواست حقوقی باید به صورت قانونی تکمیل شده و ناقص نباشد. در صورتی که دادخواست ناقص باشد مدیر دفتر دادگاه قرار رفع نقص صادر می کند. در این صورت خواهان یا وکیل او می بایست اقدامات لازم برای رفع نقص از دادخواست حقوقی را انجام دهند.

نکات حقوقی در خصوص استفاده از خدمات وکیل

برای استفاده از خدمات حقوقی وکیل اخذ مجوز دیوار و ساخت ویلا در اصفهان باید به نکات حقوقی زیر توجه داشت:

توصیه می شود پیش از انجام هرگونه اقدام عملی در زمینه انعقاد وکالتنامه و … با یک یا چند نفر وکیل دادگستری در خصوص موضوع مشاوره حقوقی داشته باشید. برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می توانید به شیوه حضوری و یا غیر حضوری اقدام نمایید.

اعطای وکالت در پرونده ها و دعاوی مستلزم انعقاد وکالتنامه با وکیل دادگستری است. وکلای دادگستری در ازای خدماتی که ارائه می دهند حق الوکاله دریافت می کنند. میزان حق الوکاله مطابق با توافقی طرفین یعنی وکیل و موکل تعیین می شود. چنانچه میان وکیل اخذ مجوز و موکل در خصوص میزان حق الوکاله توافقی صورت نگرفته باشد، حق الوکاله وکیل مطابق با تعرفه قانونی حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری محاسبه و پرداخت می شود.

در مواردی که شخص توانایی مالی برای انتخاب وکیل و پرداخت حق الوکاله او را ندارد، می تواند درخواست وکیل معاضدتی را طرح کند. برای استفاده از خدمات وکیل معاضدتی باید به اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مراجعه نمایید. همچنین با مراجعه به مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه نیز می توان از خدمات مشاوره حقوقی و وکالت معاضدتی برخوردار گردید.

وکیل دادگستری در ازای موکل خود دارای مسئولیت مدنی، انتظامی و کیفری است. بنابراین باید کلیه قواعد و انتظامات مربوط به حرفه وکالت از جمله حفظ اسرار شخصی و … را رعایت کند. چنانچه وکیل دادگستری مرتکب تخلف انتظامی شود رسیدگی به این تخلف در صلاحیت دادسرای انتظامی وکلا می باشد.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *