مشاوره تلفنی با وکیل در اصفهان

شیوه مشاوره تلفنی با وکیل در اصفهان

در این نوشتار به بررسی چگونگی مشاوره تلفنی با وکیل در اصفهان پرداخته ایم. به طور کلی مشاوره حقوقی یکی از خدمات قابل ارائه توسط وکلای دادگستری می باشد. نکته ای که باید در نظر داشت این است که مشاوره حقوقی با وکالت در دعاوی متفاوت است. مشاوره حقوقی فرایندی است که در طی آن مشاوره گیرنده مسئله حقوقی که برایش پیش آمده را تعریف می کند و در مقابل مشاور حقوقی راهکارهای قانونی مناسب را برای حل مسئله به مشاوره گیرنده ارائه می کند.

در حال حاضر دو شیوه حضوری و غیر حضوری برای انجام مشاوره حقوقی وجود دارد. شیوه حضوری مشاوره حقوقی مستلزم حضور در دفاتر وکالت و موسسات حقوقی با گرفتن وقت قبلی است. برای گرفتن وقت مشاوره حقوقی حضوری می توانید با دفتر وکالت مورد نظر تماس تلفنی برقرار نمایید. تلفن تماس و نشانی دفتر وکلای عضو کانون وکلای دادگستری اصفهان در سامانه اینترنتی این کانون به نشانی isfahanbar.org قابل جستجو است.

شیوه غیر حضوری مشاوره حقوقی به صورت تلفنی و برخط انجام می گیرد. در این شیوه بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر وکلا و تنها با دسترسی به تلفن و اینترنت می توان از خدمات مشاوره تلفنی با وکیل در اصفهان برخوردار گردید.

مشاوره تلفنی با وکیل خوب در اصفهان

مشاوره تلفنی با وکیل یکی از انواع مشاوره حقوقی غیر حضوری است که توسط موسسات و دفاتر حقوقی ارائه می شود. نکته مهمی که در خصوص استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با وکیل باید مد نظر قرار داد، بررسی اعتبار پروانه وکالت وکیل دادگستری است. در واقع تنها کسانی می توانند به عنوان وکیل خدمات مشاوره حقوقی را ارائه نمایند که دارای پروانه وکالت معتبر باشند. در حال حاضر پروانه وکالت معتبر توسط کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه صادر می شود.
برای استعلام مشخصات مربوط به پروانه وکالت دادگستری می توان به سامانه اینترنتی عدل ایران که زیر نظر قوه قضاییه اداره می شود مراجعه نمایید. در سامانه مزبور می توانید با وارد کردن نام وکیل مورد نظر، مشخصات مربوط اعتبار پروانه وکالت و مدت اعتبار آن را جستجو کنید.

از نظر قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری، تنها وکلای دادگستری می توانند خدمات مشاوره حقوقی را ارائه نمایند. چنانچه اشخاصی که فاقد پروانه وکالت معتبر می باشند در امور مربوط به وکالت مداخله نمایند مرتکب جرم مداخله در امور وکالت بوده و به مجازات تعزیری محکوم می شوند.

یک مشاور حقوقی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشاور حقوقی خوب باید دارای ویژگی های متعددی باشد. بدون تردید یکی از ویژگی های اصلی مشاور حقوقی خوب سواد علمی است. اغلب وکلای دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق و مدارک تحصیلی بالاتر می باشند. رشته حقوق در مقطع تحصیلات تکمیلی از گرایشات متعددی مثل حقوق خصوصی، حقوق جزا، حقوق پزشکی و … تشکیل یافته است. بسیاری از وکلای متخصص دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش های گوناگون حقوق هستند. علاوه بر مدرک تحصیلی، مدرک وکالت تخصصی نیز توسط کانون های وکلای دادگستری پس از برگزاری دوره های علمی به وکلای واجد شرایط اعطا می گردد.

در کنار سواد علمی، مشاور حقوقی در صورتی می تواند از عهده نیازهای مشاوره گیرنده برآید که تجربه عملی و سوابق کاری در زمینه با موضوع مورد مشاوره را داشته باشد. این نکته بر کسی پوشیده نیست که شخص وکیل دادگستری هرچند سواد علمی فراوان داشته باشد، بدون داشتن سوابق تجربی کافی نمی توان به امر مشاوره حقوقی و وکالت مبادرت نمود.

شیوه استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با وکیل در اصفهان

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با وکیل در اصفهان کافی است به تلفن یا اینترنت دسترسی داشته باشید. در این صورت می توانید با مراجعه به سامانه های اینترنتی موسسات حقوقی، درخواست مشاوره حقوقی تلفنی را ثبت کنید. همانطور که اشاره شد در این شیوه بدون نیاز به حضور در دفاتر وکالت و موسسات حقوقی می توانید از راه دور با وکلای پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی داشته باشید.

وکلای دادگستری در ازای ارائه مشاوره حقوقی مبلغی را تحت عنوان حق المشاوره از مشاوره گیرنده دریافت می کنند. میزان حق المشاوره قابل پرداخت در موارد مشاوره تلفنی با وکیل بر حسب مولفه های گوناگونی مثل تخصص وکیل، اهمیت موضوع و … تعیین می شود. در واقع میزان حق الوکاله مطابق با توافق مشاور و مشاوره گیرنده تعیین می شود. در صورتی که بین مشاور و مشاوره گیرنده در خصوص میزان حق المشاوره تعیین تکلیف نشده باشد، حق المشاوره وکیل مطابق با تعرفه قانونی حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری تعیین می شود. مطابق با این تعرفه حداکثر میزان حق المشاوره وکیل دادگستری پانصد هزار تومان است.

البته همانطور که اشاره شد تعیین میزان حق المشاوره اصولاً با توافق وکیل و مشاوره گیرنده تعیین می شود و منعی ندارد که بیشتر از مبلغ مذکور یا کمتر از آن باشد.

خدمات مشاوره تلفنی با وکیل در اصفهان نکات حقوقی در مورد مشاوره تلفنی

همانطور که اشاره شد یکی از موضوعات بسیار مهم در مورد مشاوره تلفنی با وکیل دادگستری، بررسی پروانه وکالت و اعتبار آن می باشد. در صورتی که ثابت شود مشاور فاقد مدارک قانونی لازم برای ارائه مشاوره حقوقی است، مشاوره گیرنده می تواند بر علیه او شکایت اقامه کند.

مشاوره حقوقی با وکالت در دعاوی متفاوت است. در وکالت، وکیل دادگستری نمایندگی قانونی موکل خود را در مراجع قضایی به دست می آورد. بنابراین می تواند در محاکم حضور یافته و لوایح قضایی را مبادله کند. این در حالی است که مشاوره حقوقی مستلزم اعطای وکالت نیست. مشاور نمایندگی مشاوره گیرنده را به دست نخواهد آورد، بلکه تنها راهکارهای حقوقی مناسب را به او ارائه می نماید.

به طور کلی مشاوره حقوقی از اقدامات بسیار کاربردی برای مدیریت روابط حقوقی به شمار می رود. بدون تردید شخصی که با یک یا چند نفر وکیل متخصص در امور حقوقی مشاوره می کند، نسبت به سایرین موقعیت های حقوقی را به گونه مناسب تری مدیریت خواهد کرد. بنابراین توصیه می شود پیش از انجام هرگونه اقدام عملی در زمینه حقوق و دعاوی حقوقی، با یک یا چند نفر وکیل دادگستری مشاوره حقوقی داشته باشید.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *