وکیل امور شهرداری

وکیل امور شهرداری

وکیل امور شهرداری چه کاری انجام می‌دهد؟

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر یکی از نهادهای بسیار مهم و وسیع شهری، شهرداری‌ها هستند. لازم به ذکر است که قانون و مقرراتی که بر این نهاد حاکم است از ظرافت و پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است. در حال حاضر شکایت از این نهاد عمومی، موضوع بسیاری از پرونده‌های تشکیل شده در مراجع قضایی است.در چنین مواقعی استفاده از خدمات وکیل امور شهرداری در اصفهان ضروری به نظر می‌رسد.

لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بنا به تصریح قانون، محل رسیدگی به شکایت از اقدامات خلاف قانون شهرداری‌ها دیوان عدالت اداری کشور است. در بسیاری از مواقع و موضوعات افراد نمی‌دانند که علیه جرائم شهرداری به کجا باید شکایت کنند و یا در زمینه قوانین و مقرراتی که بر این نهاد عمومی و گسترده، حاکم است، آگاهی کافی ندارند.بنابراین نمی‌توانند مسائل و موضوعات و شکایات خود را از این نهاد پیگیری کنند و به سرانجام برسانند.

وکیل کیفری اصفهان

وکیل امور شهرداری به چه کسی گفته می‌شود؟

وکیل دعوای شهرداری فردی است که می‌تواند در زمینه پیگیری و حل مسائل مربوط به شهرداری، به افراد مختلف حقیقی و حقوقی کمک کند. وی فردی است که به مجموعه قوانین و مقررات شهرداری و کمیسیون‌های مربوطه آگاهی کافی دارد و هم‌چنین آیین نامه‌های این نهاد بزرگ را به خوبی می‌شناسد و بر آن‌ها تسلط کامل و کافی دارد. بنابراین با تکیه بر تجربه و تخصص خود می‌تواند دعاوی مطرح شده علیه شهرداری را به درستی و در زمان کوتاه پیگیری کند و به نتیجه مطلوب و مورد نظر دست یابد.

همان‌طور که گفته شد قوانین و مقررات شهرداری دارای پیچیدگی‌های خاص خود است.لذا در صورتی که فردی آشنایی کافی با این اصول، نداشته باشد قادر نخواهد بود از حقوق قانونی خود در برابر این نهاد دفاع کند. با به کارگیری و استخدام فردی به عنوان وکیل امور شهرداری این امکان برای شما فراهم خواهد شد که بتوانید دعاوی و پرونده‌های مربوط به این نهاد عمومی را با موفقیت پشت سر بگذارید. از طرف دیگر، وجود چنین فرد متخصصی که تسلط کافی بر قوانین دارد و از اصول قانونی آگاه است، باعث می‌شود تا روند رسیدگی به پرونده شکایت شما، بسیار سریع‌تر گردد.

وظایف وکیل امور شهرداری

اعتراض به آراء صادر شده از کمیسیون‌های شهرداری

از جمله مواردی که به طور معمول در دعاوی مربوط به شهرداری‌ها مطرح می‌شود و یک وکیل مناسب و حرفه‌ای می‌تواند با نقش موثر خود این پرونده‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد می‌توان به اعتراض به بسیاری از آراء صادر شده از سوی برخی از کمیسیون‌های شهرداری اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید نهاد شهرداری، از کمیسیون‌های بسیاری تشکیل شده است.

در حقیقت یکی از پیچیدگی‌های این نهاد و اقامه دعوی علیه آن، مربوط به همین تعداد کمیسیون و وظایف آن‌ها است. این کمیسیون‌ها در برخی از مواقع، مرجع رسیدگی به شکایت علیه شهرداری هستند. اما گاهی خود، موضوع دعوی و شکایت علیه این نهاد به شمار می‌روند.

از جمله این کمیسیون‌ها می‌توان به:

  • کمیسیون ماده ۷۷ که مسئول حل اختلافات تادیه عوارض است، اشاره کرد. 
  • کمیسیون ماده ۱۰۰ است که به تخلفات در مورد ساختمان سازی‌های داخل شهر و هم‌چنین محدوده شهری نظارت دارد. از جمله مواردی که می‌توان از طریق این کمیسیون پیگیری کرد می‌توان به بناهای بدون مجوز ساخت و بدون پروانه اشاره کرد. تخلف در زمینه ساختن بنای اضافه و یا تجاوز به معابر و رعایت نکردن اصول فنی انجام این کار و یا عدم استحکام کافی و مورد نیاز برای بنا و … از دیگر تخلفاتی است که به طور معمول در این کمیسیون مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد.
  • کمیسیون ۹۹ شهرداری به تخلفات در زمینه ساختمان سازی خارج از شهر نظارت و کنترل دارد
  • کمیسیون ۱۲ این نهاد نیز وظیفه دارد استعلامات دولتی در خصوص زمین و ملک را پاسخ دهد.

در بعضی از مواقع، افراد نسبت به آراء صادر شده از سمت این کمیسیون‌ها مانند کمیسیون ماده ۷۷، ۱۰۰، ۹۹، ۵۵ و … اعتراض دارند. در چنین مواقعی، وجود یک وکیل امور شهرداری می‌تواند به این دسته از افراد کمک کند تا مطالبات خود از این ارگان را به درستی پی گیری کنند. چنین فردی می‌تواند در دریافت دستور موقت از دیوان عدالت اداری، مبنی بر توقیف عملیات اجرای آراء صدر شده از کمیسیون‌های شهرداری نیز، به افراد کمک کند.

وکیل امور شهرداری

دریافت مجوز، پروانه ساخت، سند مالکیت

بسیاری از افراد در زمینه‌هایی مانند دریافت مجوز و پروانه ساخت و ساز برای ساختمان مورد نظر خود یا برای دریافت گواهی پایان کار دارای مشکلاتی هستند. بنابراین می‌توانند از وکیل شهرداری در اصفهان برای برطرف ساختن این مشکلات کمک بگیرند. دریافت سند مالکیت از دیگر وظایفی است که به طور معمول بر عهده وکیل امور شهرداری گذاشته می‌شود.

وصول مطالبات و تغییر کاربری

لازم به ذکر است که وکیل امور شهرداری، می‌تواند در زمینه وصول مطالبات پیمانکاران از شهرداری نیز به کار گرفته شود. در بسیاری از مواقع برخی از افراد قصد دارند املاک خود را از مسکونی به تجاری  و… تغییر کاربری دهند. در این صورت نیز می‌توانند یک وکیل شهرداری را به استخدام خود در بیاورند که به اندازه کافی با این دست از قوانین آشنایی دارد. مطالبه خسارت از شهرداری از دیگر وظایفی است که یک وکیل امور شهرداری با تجربه و متخصص می‌تواند برای شما انجام دهد.

تصرف عدوانی ، دریافت وجوه غیر قانونی

از دیگر دعاوی که وکیل امور شهرداری می‌تواند در پیگیری و به سرانجام رسیدن آن نقش بسیار موثر و قابل توجهی داشته باشد، می‌توان به شکایت کیفری علیه این نهاد بابت تصرف عدوانی اشاره کرد. از طرف دیگر وی می‌تواند در مواقعی مانند زمان‌هایی که این نهاد به ممانعت از حق و یا مزاحمت از حق اقدام نموده است به شما کمک کند.

در بسیاری از مواقع و در صورت لزوم وکیل امور شهرداری اصفهان قادر خواهد بود از شهرداری و یا مامورین این نهاد، به عنوان تخریب و یا ورود غیر قانونی به ملک شکایتنامه‌ای را تنظیم نماید و به مراجع مربوطه و ذی صلاح، ارائه دهد. در برخی از مواقع شهرداری و یا مامورین آن درخواست وجوه غیر قانونی را نموده‌اند. در چنین شرایطی نیز با استفاده از یک وکیل امور شهرداری در اصفهان می‌توانید یک پرونده شکایت تنظیم نمایید و آن را پیگیری کنید تا به نتیجه مطلوب و مورد نظر خود دست یابید.

 

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *