شماره تلفن وکیل در اصفهان

چگونگی پیدا کردن شماره تلفن وکیل در اصفهان

برای پیدا کردن شماره تلفن وکیل در اصفهان می توان به سامانه اینترنتی کانون وکلای دادگستری اصفهان به نشانی isfahanbar.org مراجعه نمود. نام، نشانی دفتر و مدت اعتبار پروانه وکالت وکلای دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری در سامانه مذکور قابل جستجو است. علاوه بر این برای پیدا کردن شماره تلفن وکیل در اصفهان می توان از راهکارهای دیگری استفاده کرد که در ادامه به بررسی برخی از مهمترین این راهکارها خواهیم پرداخت.

به طور کلی برای پیدا کردن شماره تلفن وکیل در اصفهان به دو شیوه حضوری و غیر حضوری می توان مبادرت نمود. در شیوه حضوری با مراجعه حضوری به کانون وکلای دادگستری اصفهان یا مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه مستقر در اصفهان و همچنین موسسات حقوقی، شماره تلفن وکیل در اصفهان را پیدا کنید. در شیوه غیر حضوری با مراجعه به سامانه های اینترنتی گوناگونی که در زمینه وکالت و خدمات حقوقی فعالیت می کنند، شماره تلفن وکیل در اصفهان را پیدا خواهید نمود.

شماره تلفن وکیل در اصفهانیافتن وکیل خوب در اصفهان

در نتیجه آخرین تغییرات و اصلاحات قانونی، مطابق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰، برای نائل آمدن به عنوان وکیل دادگستری می بایست در آزمون وکالت که هر سال توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود، شرکت نمود. پذیرفته شدگان آزمون وکالت پس از سپری کردن دوران کارآموزی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری سوگند یاد کرده و پروانه وکالت دریافت می کنند.

در حال حاضر دو نهاد اداری که صلاحیت قانونی برای صدور پروانه وکالت را دارند عبارتند از: کانون های وکلای دادگستری و مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه. در واقع وکلای دادگستری یا عضو کانون های وکلای دادگستری هستند و یا عضو مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه.

وکالت دادگستری از مشاغل حساسی به شمار می رود که موفقیت در آن مستلزم ممارست و سختکوشی فراوان است. اغلب وکلای دادگستری توانمندی های حقوقی فراوانی دارند که برای سعادت جامعه بشری ضروری است. اما در عمل با توجه به تخصصی شدن امور حقوقی، انتخاب گزینه مناسب از میان وکلای دادگستری امری دشوار می نماید. از همین رو در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های مهم وکیل دادگستری متخصص و ماهر در اصفهان خواهیم پرداخت.

وکیل خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همانطور که اشاره شد از نظر قانونی، تنها اشخاصی امکان وکالت در محاکم دادگستری را دارند که پروانه وکالت معتبر داشته باشند. برای استعلام اعتبار پروانه وکالت هر وکیل می توان از طریق سایت کانون وکلای دادگستری یا سامانه اینترنتی عدل ایران که زیر نظر قوه قضاییه اداره می شود اقدام نمود.

مطابق با آیین نامه اجرایی قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، پروانه وکالت برای هر وکیل در حوزه قضایی یک شهر خاص صادر می شود. وکلای دادگستری نمی توانند فعالیت وکالتی خود را شهری خارج از محل صدور پروانه وکالت خود متمرکز سازند. بنابراین یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که پروانه وکالت وکیل در شهر اصفهان صادر شده باشد.

مطابق با قانون هرگونه مداخله در امر وکالت برای اشخاصی که فاقد پروانه وکالت معتبر هستند، ممنوع بوده و مستوجب مجازات کیفری است.

در کنار اعتبار پروانه وکالت، سواد علمی و تجربه عملی به عنوان دو ویژگی مهم وکلای دادگستری شناخته می شود. برای شرکت در آزمون وکالت می بایست مدرک کارشناسی یا لیسانس حقوقی داشت. همچنین تحصیلات حوزی و داشتن مدرک حوزوی سطح چهار نیز برای شرکت در آزمون وکالت کافی است. با این حال بسیاری از وکلای دادگستری دارای تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند.

به عبارت دیگر وکلای متخصص از نظر علمی، در گرایش های مختلف دانش حقوق از جمله حقوقی عمومی، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی و … فعالیت می کنند. بنابراین شخصی که به خدمات حقوقی نیاز دارد با توجه به مسئله حقوقی که به آن دچار است می تواند وکیل متخصص را از میان وکلای دادگستری برگزیند.

چگونگی پیدا کردن شماره تلفن وکیل در اصفهان تجربه عملی، قدرت بیان و قلم شیوه

علاوه بر مدرک تحصیلی دانشگاهی، کانون های وکلا نیز پس از برگزاری دوره های تخصصی حقوقی مثل حقوق قرارداد ها، حقوق بانکی و … مدرک وکالت تخصصی را به وکلای پایه یک اعطا می کنند. بنابراین به نظر می رسد یکی از ویژگی های مهمی که در انتخاب وکیل می بایست در نظر داشت، تحصیلات دانشگاهی و مدرک وکالت تخصصی است.

ناگفته پیداست که تحصیلات دانشگاهی و مدارک علمی، برای موفقیت در پرونده های دادگاهی کافی نیست. بدون تردید وکیل نیز مانند شاغلین به دیگر از مشاغل باید تجربه کافی برای پذیرش پرونده های حقوقی و کیفری را داشته باشد. در واقع یکی از نکات مهمی که باید در انتخاب وکیل به آن توجه داشت، سابقه پیروزی ها و شکست های وکیل در پرونده های مشابه است.

در حال حاضر راهکار اصلی برای یافتن سوابق و تجربیات وکلا، همان تبلیغات دهان به دهان است. جامعه حقوقی هر استان مانند روستای کوچکی است که در آن همه یکدیگر را می شناسند. به عبارت دیگر در عالم وکالت و حقوق قضایی، خوشنامی و بدنامی به سادگی اتفاق می افتد. بنابراین به نظر می رسد برای پیدا کردن سوابق پیروزی های یک وکیل کار دشواری در پیش نداشته باشید.

شیوه پیدا کردن شماره تلفن وکیل در اصفهان

در نگاه کلی راهکارهای پیدا کردن شماره تلفن وکیل در اصفهان از قرار زیر است:

  1. مراجعه به سامانه اینترنتی کانون وکلای دادگستری اصفهان یا مرکز وکلای قوه قضاییه و جستجوی نام وکیل مورد نظر.
  2. مراجعه حضوری به ساختمان های وکلای مستقر در شهر اصفهان و شهرهای اطراف آن.
  3. پرس و جو از اساتید دانشکده های حقوق دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد نجف آباد، دانشگاه آزاد خوراسگان و …
  4. یکی دیگر از راهکارهای پیدا کردن شماره تلفن وکیل در اصفهان مراجعه به سامانه های اینترنتی موسسات حقوقی و گروه های وکلا می باشد. در این روش می توانید با وکلای مشاور برای انتخاب بهترین وکیل دادگستری مناسب با موضوع مورد نظر مشورت کنید. وکلای مشاور با آگاهی از ویژگی های جامعه حقوقی یک شهر و استان، بهترین و مناسب ترین وکیل دادگستری را به شما معرفی خواهند کرد.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *