آدرس دفتر وکیل در اصفهان

چگونگی یافتن نشانی دفتر وکیل در اصفهان

وکلای مشغول به فعالیت در اصفهان یا عضو کانون وکلای دادگستری اصفهان هستند و یا عضو مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه. در نقاط مختلف شهر اصفهان و شهرهای اطراف آن ساختمان های وکلا و موسسات حقوقی وجود دارد که انواع خدمات حقوقی از جمله وکالت در دعاوی، مشاوره حقوقی و … در آن ارائه می شود. خصوصاً حوالی مجتمع های قضایی مثل مجتمع قضایی نیکبخت که محل دادگستری کل استان اصفهان است، دفاتر وکلای فراوانی را می توان یافت. در این نوشتار به بررسی تخصصی آدرس دفتر وکیل در اصفهان پرداخته ایم. از همین رو ضمن ارائه برخی از توضیحات کلیدی برای انتخاب وکیل، راهکارهای کاربردی گوناگونی را در زمینه با یافتن آدرس دفتر وکیل در اصفهان و اعطای وکالت به وکلای این استان، بررسی خواهیم کرد.

وکیل خوب در اصفهان چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل دادگستری قانوناً می تواند به نمایندگی از موکل خویش در محاکم دادگستری حضور پیدا کرده و پرونده های قضایی را پیگیری کند. همچنین وکیل می تواند به نمایندگی از موکل دادخواست و سایر لوایح قضایی را در محاکم دادگستری تنظیم و مبادله نماید. به طور کلی با انعقاد قرارداد وکالتنامه میان وکیل و موکل، وکیل به عنوان نماینده قانونی موکل می تواند اقدامات حقوقی گوناگونی از جمله حضور در دعاوی، نگارش نامه های قضایی، اعتراض، اجرای حکم و … را به انجام برساند.

آدرس دفتر وکیل در اصفهان

از نظر رسمی شرط اصلی برای وکالت در محاکم دادگستری، داشتن پروانه وکالت معتبر است. بر مبنای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پروانه وکالت تنها به کسانی اعطا می شود که در آزمون وکالت پذیرفته شده باشند. پذیرفته شدگان آزمون وکالت پس از طی کردن دوران کارآموزی و شرکت در محاکم دادگستری می توانند به عنوان وکیل، در پرونده های قضایی شرکت کنند. برای بررسی اعتبار پروانه وکالت شخصی که ادعای وکیل بودن می کند می توان به سامانه اینترنتی عدل ایران که زیر نظر قوه قضاییه اداره می شود مراجعه کرد. در این سامانه با وارد کردن نام و نام خانوادگی وکیل، مشخصات مربوط به پروانه وکالت او به نمایش در می آید.

علاوه بر این با مراجعه به سامانه اینترنتی مربوط به کانون وکلای دادگستری اصفهان و جستجوی نام وکیل می توان مشخصات مربوط به پروانه وکالت وی و مدت اعتبار آن را ملاحظه کرد. چنین قابلیتی در سامانه های اینترنتی مربوط به مرکز وکلای قوه قضاییه نیز پیش بینی شده است.

راه های پیدا کردن آدرس دفتر وکیل در اصفهان

آدرس دفتر وکیل در اصفهان را به شیوه های گوناگونی می توان یافت که در ادامه به برخی از کاربردی ترین این راهکارها اشاره خواهیم داشت:

  1. با مراجعه به سامانه اینترنتی کانون وکلای دادگستری اصفهان به نشانی isfahan.org و جستجوی نام وکیل مورد نظر، نشانی محل دفتر وی به نمایش در می آید. همانطور که اشاره شد علاوه بر آدرس دفتر وکیل، مشخصات مربوط به پروانه وکالت او از قبیل مدت اعتبار پروانه نیز در این سامانه به نمایش در می آید.
  2. با مراجعه به سامانه اینترنتی مربوط به مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه نیز می توان آدرس دفتر وکیل در اصفهان را پیدا کرد.
  3. علاوه بر سامانه های رسمی مذکور، برخی از موسسات حقوقی و گروه های وکلا نیز دارای سامانه های اینترنتی می باشند که در آن خدمات حقوقی ارائه می شود. با مراجعه به این سامانه های اینترنتی نیز می توان با نام و نشانی محل دفتر وکلای ماهر هر شهر آشنا شد.
  4. علاوه بر شیوه های مذکور باید توجه داشت که مشخصات مربوط به شماره تلفن و آدرس دفتر وکیل در سربرگ های مربوط به لوایح و نامه های آنان ذکر می شود. بنابراین در صورتی که به پرونده ها یا سربرگ های وکیل مورد نظر دسترسی دارید می توانید مشخصات مربوط به نشانی دفتر و شماره تلفن وکیل مورد نظر را از روی سربرگ نامه های مربوط به او یا مُهر او پیدا نمایید.

مهمترین ویژگی های وکیل خوب در اصفهان

از دیرباز وکلای دادگستری قشر سختکوش و شریف جامعه بوده و اغلب آنان، افرادی ماهر و منصف هستند. با این وجود در عمل، با توجه به این که موضوع حقوقی مبتلا به در چه زمینه حقوق قرار دارد، پیدا کردن وکیل ماهر و متخصص گاه دشوار می نماید. حساسیت موضوعات حقوقی گوناگونی که یک فرد در زندگی به آن دچار می شود، بر کسی پوشیده نیست. گاه ارتکاب یک اشتباه حقوقی کوچک ممکن است اثرات نامطلوب فراوانی را برای شخص در پی داشته باشد. بنابراین طبیعی است که اشخاص در انتخاب وکیل خصوصاً در موضوعات مهم حقوقی، حساسیت فراوانی به خرج دهند.

سواد علمی و تجربه عملی به عنوان دو ویژگی مهم وکلای ماهر و موفق شناخته می شود. امروزه نشانه بارز سواد علمی، تحصیلات دانشگاهی در نظر گرفته می شود. دانش حقوق در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) بیش از بیست گرایش علمی دارد. بسیاری از وکلای دادگستری در گرایش های گوناگون حقوق فارغ التحصیل شده و به صورت تخصصی در زمینه های تخصصی مثل حقوق پزشکی، حقوق بانکی و … فعالیت می کنند. علاوه بر مدرک تحصیلی، کانون های وکلای دادگستری پس از برگزاری دوره های علمی و احراز شرایط قانونی لازم، مدرک وکالت تخصصی را برای وکلای پایه یک متقاضی صادر می کنند.

آدرس دفتر وکیلوکیل دادگستری به نمایندگی از موکل خود در دادگاه ها و محاکم حضور یافته و در دادرسی شرکت می کند. او باید اظهارات شفاهی و کتبی خود را به نمایندگی از موکل در دادگاه بیان نماید. بنابراین به عنوان یکی از ویژگی های مهم در زمینه انتخاب وکلای دادگستری می بایست به قدرت بیان وکیل توجه داشت. همچنین قلم رسا و توانای نگارش حقوقی نیز به عنوان ویژگی مهم دیگری شناخته می شود که وکلای ماهر و موفق را از سایرین جدا می سازد.

نکات پایانی

برای یافتن آدرس دفتر وکیل در شهر اصفهان می توان به شیوه حضوری و غیر حضوری اقدام نمود. در شیوه حضوری با یک گشت و گذار ساده در حوالی مجتمع های قضایی اصلی استان اصفهان مثل مجتمع قضایی نیکبخت، مجتمع اداری ۲۲ بهمن و … آدرس دفتر وکیل را پیدا کرد. در شیوه غیر حضوری با مراجعه به درگاه های اینترنتی مربوط به کانون وکلای دادگستری اصفهان و … می توان آدرس دفتر وکیل را پیدا کرد.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *