وکیل تصادفات در اصفهان

به نقل از وکیل تصادفات در اصفهان، در حال حاضر استفاده از وسایل نقلیه به مراتب بیشتر شده و همه روزه بر شمار این وسایل در سطح کشور افزوده می شود. همین موضوع باعث افزایش تصادفات ناشی از وسایل نقلیه شده و خسارات بی شماری را به بار آورده است. در پی این تصادفات و خسارات های ناشی از آن، افراد به دنبال جبران خسارت های وارده به خود هستند. با این حال این پروسه به اطلاعات حقوقی و آگاهی از قوانین نیاز خواهد داشت. در این میان وکیل تصادفات در اصفهان کسی است که می تواند موکلان خود را از ابتدا تا انتهای پرونده های تصادف یاری دهد. در ادامه ضمن آشنایی با جرایم رانندگی، به معرفی بهترین وکیل تصادفات در اصفهان خواهیم پرداخت.

منظور از جرایم رانندگی چیست؟

منظور از جرایم رانندگی جرایمی است که به خاطر تخلف از قوانین رانندگی اتفاق می افتد. بر همین اساس جرایمی که به دلیل تخلف از قوانین رانندگی به وقوع می پیوندند، جرایم شبه عمد نامیده می شوند. کلیه جرایم رانندگی می توانند منجر به ضرب، جرح، قطع عضو و حتی فوت شوند. با این حال با توجه به شرایط به وجود آمده در تصادف، حکم قانونی در خصوص تصادف متفاوت خواهد بود. به صورت کلی نتایج حاصل از تصادف شامل فوت، جرح و خسارت می باشد.

وکیل تصادفات در اصفهانمراحل رسیدگی به تصادفات رانندگی

اولین کار هنگام تصادفات رانندگی این است که با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته شود. هم چنین در این تماس می بایست نوع تصادف، محل وقوع حادثه و تعداد مصدومین به طور دقیق گزارش شود. در ادامه به مراحل رسیدگی به تصادفات رانندگی در تصادفات خسارتی، تصادفات جرحی و تصادفات فوتی اشاره خواهیم کرد.

تصادفات خسارتی

در تصادفات خسارتی پلیس راه در بیرون شهر و پلیس راهور در داخل شهر مسئولیت رسیدگی و حضور در محل وقوع تصادف را بر عهده دارند. به طور معمول در این قبیل تصادفات اثری از مجروح و مصدوم نیست. بنابراین نخستین گام این است که در صورت پر تردد بودن مسیر و یا مشخص بودن مقصر حادثه، از صحنه عکس برداری شده تا مسیر بازگشایی گردد. در غیر این صورت با رسیدن پلیس به محل تصادف، طرفین به دلیل مسدود کردن راه جریمه خواهند شد. با آمدن پلیس کروکی سازش تنظیم شده تا مقصر حادثه تعیین گردد. به صورت کلی کروکی افسر مشتمل بر دو نوع است که در ادامه به توضیح هریک خواهیم پرداخت.

کروکی سازش

کروکی سازش زمانی تنظیم می گردد که طرفین حادثه به خوبی می دانند که مسبب حادثه کیست و چه کسی مقصر نمی باشد. شایان ذکر است که در این مواقع همراه داشتن کارت خودرو، گواهینامه، برگه معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث طرفین الزامی است. به خاطر داشته باشید که کروکی سازش تنها مختص به تصادفات خسارتی بوده و در خصوص تصادفات جرحی و فوتی کاربردی ندارد.

کروکی عدم سازش

هنگامی که تصادف به دلیل برخورد با گاردریل و یا موانع طبیعی رخ داده باشد، جهت اخذ خسارت از بیمه، کروکی سازش مورد استفاده قرار نمی گیرد و در این مواقع از کروکی عدم سازش استفاده می شود. به صورت کلی کروکی عدم سازش در موارد زیر قابل استفاده است:

  • هنگامی که نظریه افسر مورد قبول واقع نمی شود.
  • زمانی که مدارک طرفین تصادف کامل نباشد.
  • هنگامی که طرفین تصادف در خصوص مقصر حادثه به توافق نمی رسند.
  • زمانی که تصادفات منجر به جرح یا فوت می گردد.
  • در این شرایط بعد از تنظیم کروکی و مطابق با نظر مأمور صلاحیت دار، باید طرفین تصادف به بیمه مراجعه کرده و زیان دیده خسارات را تا سقف تعهد بیمه گذار دریافت نماید. چنانچه خسارت وارد شده از سقف تعهدات بیمه گذار بیشتر باشد و مقصر از پرداخت مازاد خسارت امتناع ورزد، موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

تصادفات جرحی

در تصادفات جرحی علاوه بر پلیس راهور و افسر راهنمایی و رانندگی، افسر نیروی انتظامی در صحنه حاضر شده و اقدام به تنظیم گزارش می نماید. در این موارد بعد از تهیه گزارش، تنظیم کروکی عدم سازش و انتقال مجروحان به اورژانس، خودروهای طرفین تصادف توقیف شده و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

در چنین شرایطی طرفین به مراجع قضایی مراجعه کرده تا دستور مقام صلاحیت دار در خصوص انجام مراحل قانونی را دریافت کنند. سپس با مراجعه به پزشکی قانونی، جهت ترخیص خودروهای توقیف شده اقدام می نمایند. در این شرایط بعد از تشکیل پرونده، ارائه نامه پزشکی قانونی و مدارک شخصی، کوپن بیمه نامه مقصر ضبط می شود. آن گاه بعد از استعلام اصالت بیمه نامه، به دستور مقام قضایی بیمه نامه مسبب حادثه تحت عنوان قرار پذیرفته شده و در صورت نیاز قرار متناسب صادر می گردد.

بعد از ارجاع پرونده به کارشناس، انجام تحقیقات لازم، پاسخ پزشکی قانونی و استشهاد شهود، پرونده تکمیل می شود. سپس قرار جلب مقصر به دادرسی صادر و پرونده به دادگاه کیفری ارسال می گردد. در نهایت دادگاه با دعوت از طرفین تصادف و تشکیل جلسه دادرسی، رأی نهایی را صادر می کند. چنانچه مقصر به پرداخت دیه محکوم گردد، پس از قطعی شدن دادنامه، پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام ارسال خواهد شد.

تصادفات فوتی

به جرأت می توان گفت بدترین نوع تصادفات، مواردی است که به فوت منجر می گردند. تصادفات فوتی در مقایسه با سایر تصادفات از آثار سوء بیشتری برخوردار هستند. جالب است بدانید برخی تصادفات تنها منجر به جرح شده و فرد یا افرادی مصدوم می گردند، اما بعد از آن به فوت منتهی می شوند.

در چنین شرایطی تصادف از جرح به فوت تبدیل شده است. مطابق با ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی، قتل به سه دسته قتل عمد، قتل شبه عمد و خطای محض تقسیم می شود. قتل به دلیل تخلفات رانندگی که در اثر عدم رعایت قوانین رانندگی و بی مبالاتی راننده اتفاق افتاده است را می توان در زمره قتل های شبه عمد به شمار آورد؛ زیرا طبق نظر علمای حقوق، جرایمی که به خاطر عدم رعایت مقررات و بی مبالاتی رخ داده و قصد فاعل قتل نبوده است، جزو جرایم شبه عمد به شمار می روند.

بهترین وکیل تصادفات در اصفهان

هنگامی که پرونده شما در اختیار بهترین وکیل تصادفات در اصفهان قرار می گیرد، وی با تکیه بر دانش و تجربه خود، توانایی کافی در حل و فصل پرونده شما را خواهد داشت و می تواند شما را با انواع مجازات های تعیین شده در قانون آشنا کند. این وکیل باید فردی با تجربه و دانش کافی در خصوص قوانین و مقررات مربوط به سوانح رانندگی باشد.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *