وکیل خیانت در امانت در اصفهان

به نقل از وکیل خیانت در امانت در اصفهان، منظور از خیانت همان ضد امانت، بد عهدی، شکستن پیمان و به طور کلی بی وفایی است. در مقابل امانت به معنای کردار درست، حفاظت و سپردن می باشد. امانت در حقوق به مالی اطلاق می شود که طبق قانون یا از طریق قراردادهای امانی به فردی سپرده می شود. از این تعاریف می توان نتیجه گرفت که امانت و خیانت در تقابل و تضاد با یکدیگر قرار دارند. امروزه کلمه امانت به فراوانی مورد استفاده مردم قرار می گیرد و معنای آن بر همگان آشکار است. افراد به خوبی می دانند که اگر مالی نزد آن ها به امانت گذاشته شود، باید به خوبی از آن محافظت نمایند. حال اگر از این شخص به هر دلیلی و با هر نیتی اشتباهی سر بزند، جرم خیانت در امانت مطرح می شود و امین باید خسارت وارد شده به شخص مقابل را بپردازد.

در ادامه ضمن اشاره به جرم خیانت در امانت، به معرفی بهترین وکیل خیانت در امانت در اصفهان خواهیم پرداخت.

منظور از جرم خیانت در امانت چیست؟

طبق بیانات وکیل خیانت در امانت در اصفهان، مجازات و جرم از اهمیت بسیار زیادی در حقوق کیفری برخوردار هستند. منظور از جرم عملی است که به وسیله قانون منع شده و انجام آن با مجازات همراه است. در مقابل مجازات یعنی چنانچه شخصی فعلی بر خلاف قانون، عادت یا عرف انجام دهد، باید عاقبت فعل خود را متحمل شود. این کار موجب می شود فرد تنبیه شده و درس عبرتی برای دیگر افراد باشد.

بهتر است بدانید جرم خیانت در امانت از جمله جرایم غیر قابل بخشش می باشد. به این صورت که امانت یکی از ارکان جرم است و گاهی در آرای وحدت رویه دخالت دارد؛ از این رو باید به طور کامل درک شود.

نگاهی به عناصر تشکیل دهنده جرم خیانت در امانت

به صورت کلی اثبات جرم خیانت در امانت از طریق تحقق عناصر تشکیل دهنده جرم امکان پذیر است که در ادامه به هریک اشاره خواهیم کرد:

عنصر قانونی

ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی عنصر قانونی جرم خیانت در امانت را این گونه بیان می دارد: «هرگاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشته هایی از قبیل چک، سفته، قبض و نظایر آن به عنوان اجاره، امانت یا رهن یا برای وکالت یا هر کار بدون اجرت یا با اجرت به کسی داده شده و قرار بر این بوده است که اشیای مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیا نزد او بوده، آن ها را به ضرر مالکین یا متصرفین آن ها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود کند، به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم خواهد شد».

عنصر مادی

عنصر مادی به مجموعه جرایم رفتاری گفته می شود که افراد به موجب آن نیت خود را که همان عنصر معنوی است، در معرض دید عموم قرار می دهند. به بیان دیگر عنصر مادی نمود بیرونی همان نیت مجرم است. در واقع جرم خیانت در امانت زمانی تحقق می یابد که رابطه میان بزه دیده و مجرم یا مالک و امین وجود داشته باشد. هم چنین این جرم در صورتی معنا پیدا می کند که مال بزه دیده به صورت امانی به امین سپرده می شود. عنصر مادی جرم خیانت در امانت متشکل از موارد زیر است:

تصاحب

منظور از تصاحب این است که امین مالی را که نزد او به امانت گذاشته شده است در تملک خود در آورد و یا این که ادعای مالکیت آن را داشته باشد. به طور مثال زمانی که مالی به طور امانی به فردی داده شده و او نسبت به فروش یا بخشش آن اقدام نموده است.

اتلاف

اتلاف به معنی از میان بردن و نابودی مال امانی توسط امین می باشد.

استعمال

منظور از استعمال یعنی امین از اموال منقول یا غیر منقولی که مالک در اختیار او قرار داده است، در جهت منافع خود استفاده کند. زمانی که مالک خانه خود را به امانت و جهت حفاظت کردن به امین می سپارد و او از خانه مالک استفاده شخصی می نماید.

مفقود کردن

وکیل خیانت در امانت در اصفهان بیان می دارد، اگر امین مالی که نزد او امانت بوده است را از بین نبرد، اما کاری کند که دستیابی به آن مال غیر ممکن شود، عمل او بی شباهت با عمل فردی که مالی امانی را مفقود کرده، نمی باشد.

عنصر روانی یا معنوی

عنصر روانی یا معنوی جرم خیانت در امانت همان قصد و سوء نیت است که به دو صورت عام و خاص مطرح می شود. منظور از سوء نیت خاص متضرر کردن مالک می باشد. در حالی که سوء نیت عام، به از بین بردن، صاحب شدن، استفاده شخصی و مفقود کردن عمدی مال اشاره دارد. خیانت در امانت از جمله جرایم منفور در جامعه است که می تواند چهره اعتماد را خدشه دار کند و اعتماد عمومی را متحمل ضربات سنگینی نمایند. اگر این جرم در جامعه گسترش یابد، قبح آن از میان رفته و بی اعتمادی افزایش می یابد.

جرم خیانت در امانت از جرایم غیر قابل گذشت است؛ از این رو پرونده آن با رضایت مالک بسته نمی شود و جنبه عمومی جرم هم چنان به قوت خود باقی خواهد ماند. به این خاطر که تکرار این جرم و گسترش آن اعتماد عمومی را از بین خواهد بود. به همین دلیل است که مرتکبین چنین جرایمی به عنوان خائن شناخته می شوند و قانون با قاطعیت با آن ها برخورد خواهد کرد.

شرایط تحقق جرم خیانت در امانت چگونه است؟

جرم خیانت در امانت زمانی تحقق می یابد که شرایط زیر وجود داشته باشد:
موضوع جرم می بایست مال باشد. منظور از مال همان مالیت داشتن مشروع بوده که منفعت معقول دارد.
مال تحت امانت برای استرداد مال یا به مصرف رساندن به امین سپرده شود.
مال تحت امانت باید به وسیله مالک به امین سپرده شود.
در پایان باید میان عمل امین و متضرر شدن مالک رابطه علیت وجود داشته باشد.

وکیل خیانت در امانت در اصفهان

از آن جایی که جرم خیانت در امانت اهمیت بسیار زیادی در قانون دارد، پیگیری این پرونده ها به تجربه و دانش بهترین وکیل خیانت در امانت در اصفهان نیاز خواهد داشت. وکیل خیانت در امانت در اصفهان به عنوان یک وکیل دادگستری مجرب با تمامی موازین قانونی آشنایی داشته و می تواند مالک را در احقاق حقوق از دست رفته خود یاری دهد. به همین خاطر اگر با جرایم کیفری نظیر خیانت در امانت مواجه شدید، می توانید از خدمات مشاوره وکیل خوب خیانت در امانت بهره مند گردید.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *