وکیل رابطه نامشروع در اصفهان

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان یک وکیل دادگستری با تجربه و حرفه ای است که قادر به احقاق حقوق موکل خود و اثبات بی گناهی وی در دادگاه می باشد. از آن جایی که اسلام اهمیت زیادی برای خانواده و بنیان آن قائل است، به همین خاطر حقوق خانواده در ایران بسیار مورد توجه می باشد. این بدان معناست که اگر تحرکی بنیان یک خانواده را سست نماید، اشد مجازات در ارتباط با آن اعمال خواهد شد. لازم به ذکر است = بخشی از قانون اساسی جمهوری اسلامی به رابطه نامشروع اختصاص یافته است. به همین خاطر اگر در این مسئله دقیق شویم، متوجه خواهیم شد که بنیان خانواده مهم ترین رکن در زندگی است و باید از آن محافظت شود.
موضوع مهم دیگری که وکیل رابطه نامشروع در اصفهان بیان می دارد، اثبات این رابطه یا امتناع از ثابت کردن آن است. از آن جایی که برقراری رابطه نامشروع و ثابت کردن آن می تواند آبروی فرد را تهدید کند و آبروی مؤمن از حفظ خانه خدا نیز مهم تر است، اسلام شروط خاصی را برای اثبات این رابطه تعیین کرده است. در ادامه ضمن اشاره به رابطه نامشروع، با بهترین وکیل رابطه نامشروع در اصفهان آشنا خواهیم شد.

منظور از رابطه نامشروع در قانون چیست؟

به نقل از وکیل رابطه نامشروع در اصفهان، رابطه نامشروع رابطه ای است که میان زن و مردی که از نظر سنی به بلوغ رسیده اند، برقرار شده و از حدود قانونی و شرعی خود فراتر رفته است. طبق این تعریف روابط مشروع نقطه مقابل روابط نامشروع می باشد. ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی رابطه نامشروع را این گونه تعریف کرده است: «اگر زن و مردی که میان آن ها علقه زوجیت نیست، یعنی عقد دائم یا موقت بین آن ها برقرار نشده است، اقدامی انجام گیرد غیر از زنا، مثل تقبیل یا همان بوسیدن و مضاجعه یا در آغوش کشیدن انجام دهند، مجرم شناخته می شود»

این ماده در بر دارنده چند نکته مهم است:

نخست این که رابطه نامشروع در اساس با زنا تفاوت دارد. فعل زنا در صورت همبستر شدن و مقاربت تحقق می یابد. در حالی که در روابط نامشروع چنین اعمالی انجام نمی شود. با این حال هنجار شکنی اتفاق افتاده است.
نکته دوم این است که قانون مذکور به روابط اشخاصی اشاره دارد که از نظر سنی بلوغ یافته اند.
آخرین نکته این است که این روابط با اقدامات زیادی مانند پیامک دادن، تلفنی حرف زدن و دست دادن دو نامحرم با یکدیگر همراه است.
باید خاطر نشان ساخت موارد مذکور در صورتی جرم محسوب می شوند که عفت عمومی را خدشه دار نمایند. بر همین اساس ارتباطات تحصیلی، کاری و … تا زمانی که این مشکلات را به دنبال نداشته باشند، جرم تلقی نمی گردند.

انواع روابط نامشروع

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، مجموعه ای از اقدامات در کنار یکدیگر به عنوان روابط نامشروع در نظر گرفته می شوند. با این حال یک دسته بندی برای این قبیل روابط وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

روابط نامشروع مرد

چنانچه زن در دادگاه ثابت نماید که شوهر او روابط نامشروع دارد، دادگاه حق طلاق را به زن اعطا خواهد نمود. به عنوان مثال مرد با همکاران خانم خود جهت تفریح به کافی شاپ یا خانه می رود.

روابط نامشروع زن

اگر زنی که شوهردار است، روابط نامشروع داشته باشد و شوهر او قادر به اثبات این موضوع در دادگاه باشد، هنگام طلاق دو فرضیه ایجاد خواهد شد: ضایع شدن شرط تقسیم دارایی و عدم تعلق اجرت المثل به زوجه. اگر زن به خانه شوهر خود باز نگردد و کماکان به روابط خود با سایر مردان ادامه دهد، مرد می تواند این موضوع را در دادگاه مطرح نموده و موفق به گرفتن حق تجدید فراش شود. لازم به ذکر است پس از آن که این اجازه به مرد داده شد، حق طلاق به خاطر ازدواج مجدد شوهر، به زن اعطا نخواهد شد.

مجازات رابطه نامشروع در قانون مجازات اسلامی

مطابق با ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات رابطه نامشروع نود و نه ضربه شلاق تعزیری می باشد. البته اگر این جرایم در ملأعام و اماکن عمومی انجام شوند، علاوه بر ۹۹ ضربه شلاق، شامل ۲ تا ۱۰ ماه حبس نیز خواهند شد. البته این احتمال وجود دارد که به حکم قاضی ۷۴ ضربه دیگر نیز اضافه گردد. لازم به ذکر است این مجازات در خصوص افراد مکره، یعنی کسانی که به عنف و زور وارد رابطه شده و مورد اکراه قرار گرفته اند، به خاطر نبود عنصر روانی جرم، مصداق پیدا نمی کند. به این دلیل که اکراه موجب زایل کردن قصد و نیت شده و مجازاتی در انتظار این افراد نخواهد بود.

محاکم صلاحیت‌ دار برای رسیدگی به جرم رابطه نامشروع

به استناد ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری جدید، رسیدگی به اعمالی که تهدید کننده نظم عمومی و منافی عفت می باشند و هم چنین رسیدگی به روابط نامشروع مادون زنا در صلاحیت دادگاه خواهد بود. از این رو دادسرا هیچ گونه دخالتی نداشته و این موضوعات به طور مستقیم با ارجاع شکایت در محاکم کیفری ۲ قابل رسیدگی خواهد بود.

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان

به صورت کلی روابط نامشروع یکی از موضوعات بسیار پیچیده در عالم حقوق است. به این خاطر که طرفین رابطه معمولا رابطه نامشروع خود را به صورت آشکار با کسی در میان نمی گذارند و به دنبال آبروریزی نیستند. به همین دلیل تا حد امکان در تلاش هستند که این روابط را پنهان نگه دارند. در واقع رابطه نامشروع از جمله جرایمی است که تکرار آن در جامعه می تواند کانون گرم خانواده را از بین برده و زندگی مشترک را مورد تهدید قرار دهد. از سوی دیگر چنین جرایمی موجب ترویج فساد در جامعه می شوند. بنابراین کلیه مرتکبین این قبیل جرایم باید به مجازات عمل خود برسند.

به علاوه این احتمال وجود دارد که هریک از طرفین ارتباط بی گناه بوده و به زور تن به این روابط داشته باشند که در این خصوص باید دلایل کافی وجود داشته باشد. به همین خاطر بهتر است اثبات این قبیل روابط توسط افرادی که از دانش و تجربه کافی برخوردار هستند، صورت گیرد.

در این میان وکیل رابطه نامشروع در اصفهان به عنوان یک وکیل خوب در خصوص پرونده هایی که به وی واگذار می شود، قادر است موکلش را به حق قانونی خود برساند. جالب است بدانید روابط نامشروع و خیانت اولین اتهامی است که زوجین هنگام جدایی از آن دم می زنند. علاوه بر این شکایتی تحت عنوان رابطه نامشروع در قانون وجود دارد که از سوی قضات عالی رتبه قابل رسیدگی خواهد بود.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *