وکیل طلاق

وکیل طلاق توافقی در اصفهان

وکیل طلاق توافقی در اصفهان بیابید !

وکیل طلاق توافقی ، شخصی است که به زوجین کمک می‌کند، روند حقوقی طلاق خود را طی کرده و توافقات را بین خود به ثبت برسانند. برای یافتن وکیل طلاق در اصفهان و همچنین شهرهای دیگر، می‌توانید از طریق وب‌سایت های معرفی استفاده کنید. علی شیرزاده در این زمینه میتواند مشاوره خوبی برای شما باشد برای مشاوره می توانید با شماره های قرار گرفته در سایت تماس حاصل نمایید

توضیحاتی در مورد مراحل طلاق توافقی از زبان وکیل علی شیرزاده

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای یافتن وکیل طلاق نیز، مراجعه به مشاوره دادگاه‌های خانواده و استفاده از مشاوره و راهنمایی آنها است. به دلیل اهمیت وجود وکیل در روند طلاق توافقی، تصمیم گرفتیم در این نوشتار به بررسی کارهایی که این وکلا انجام می‌دهند بپردازیم.

وکیل طلاق اصفهان

وکیل طلاق توافقی چه کار می‌کند؟

طلاق توافقی یعنی، زن و مرد هر دو تصمیم گرفته باشند از هم جدا شوند. در این شرایط، روند طلاق سریع‌تر طی می‌شود، درباره شرایط پس از طلاق به صورت توافقی تصمیم گرفته شده و افراد بدون بروز مشکل و اختلاف این روند را طی می‌کنند.

در این بین، وکیل کارهای مختلفی انجاممی‌دهد. مثلاً مشورت و مصاحبه با هر دو طرف درباره شرایط پس از طلاق مانند: دریافت یا بخشش مهریه، حضانت فرزندان، تنصیف اموال و… وکیل خانواده در اصفهان در ابتداجهت مشخص نمودن این شرایط با هر دو طرف، نشستی برقرار می‌کند.

در مرحله بعدی، توافقات بین آنها را نوشته و به امضای هر دو می‌رساند. سپس این وکیل به عنوان نماینده زوجین، در دادگاه حضور یافته و روند طلاق را پیش می‌برد. وجود این وکیل باعث می‌شود کارها بهتر و سریع‌تر و به صورت کاملاً قانونی پیش بروند.

وکیل طلاق اصفهان

روند طلاق توافقی

اگر وکیلی داشته باشید که در روند طلاق توافقی کنارتان باشد، احتمالاً درباره مراحل این کار برای شما توضیح خواهد داد:

  • اولین مرحله، مراجعه به سامانه مداخله در طلاق برای نوبت دهی طلاق است.
  • سپس باید اطلاعاتشناسنامه‌ای را وارد این سایت کرد.
  • در مرحله بعد، افراد باید یکی از مراکز مشاوره غربالگری را انتخاب کنند.
  • این مراکز مشخصات و دلیل طلاق زوجین را ثبت می‌کنند.
  • سپس زوجین را به یکی از مراکز مشاوره‌ای که زیر نظر بهزیستی هستند ارجاع می‌دهند.
  • در این مراکز، جلسات مشاوره‌ای برای زوجین برگزار می‌شوند که در یک دوره ۴۵ روزه قرار داشته و معمولاً بین ۴ تا ۵ جلسه خواهد بود. تعداد این جلسات به شرایط افراد و آن مرکز مشاوره، وابسته است.
  • در این مرحله اگر زن و مرد همچنان به طلاق مصر بودند، به آنها گواهی عدم انصراف از طلاق اعطا می‌شود.
  • پس از دریافت این گواهی، درخواست زوجین در دفتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت رسیده و جهت رسیدگی به دادگاه خانواده فرستاده خواهد شد.
  • پس از صدور رأی نیز زوجین می‌توانند تا ۳ ماه به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و طلاق خود را ثبت کنند.

حضور وکیل خانواده در این روند، برای اطمینان از عدم تضییع حقوق افراد و صحیح بودن توافقات لازم است. در مواردی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و… وکیل طلاق توافقی می‌تواند مشاوره خوب و مناسبی به شما داده و انتخابتان را هدفمندتر کند.

وکیل طلاق اصفهانوکیل طلاق کیست؟

هنگامی که از وکیل طلاق صحبت به میان می آید، بسیاری از افراد گمان می کنند که تفاوتی میان وکلا وجود نداشته و تمامی وکلا می توانند پرونده های مربوط به طلاق را بر عهده بگیرند. اما حقیقت امر این است که وکلا از نظر تجربه و مهارت با یکدیگر متفاوت هستند. بهترین وکیل طلاق اصفهان ، وکیلی است که سال ها در ارتباط با پرونده های طلاق فعالیت نموده و تجربه کسب کرده باشد و از تمامی موارد مربوط به این پرونده ها آگاه باشد. چنین وکیلی علاوه بر کاهش هزینه های مربوط به دادرسی، موجب تسریع روند حقوقی پرونده نیز می گردد. چرا که سرعت در روند رسیدگی به پرونده موجب کاهش هزینه های دادرسی می شود. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که بهترین راه برای رسیدگی به پرونده های مربوط به طلاق، مراجعه به وکیل طلاق با تجربه و متخصص می باشد.

  • طلاق توافقی

در حال حاضر طلاق توافقی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. بنابراین بسیاری از افراد در پی انتخاب وکیل طلاق توافقی می باشند. در حقیقت روند رسیدگی به پرونده ها و فرسایشی بودن روند آن، موجب شده بسیاری از وکلا، طرفین را به سمت طلاق توافقی سوق دهند. در طلاق توافقی، زوجین به توافق می رسند که از یکدیگر جدا شده و به زندگی مشترک خود خاتمه دهند. البته طلاق توافقی نیز با تشریفاتی همراه است و زن و شوهر می توانند با مراجعه به دادگاه خانواده، تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش داشته باشند. هم چنین در طلاق توافقی، با توجه به این که زن و مرد در امور غیر مالی و مالی ازدواج، به توافق رسیده اند و با میل و رضایت خود تصمیم به جدایی گرفته اند، دادگاه در پروسه طلاق، وسواس زیادی به خرج نمی دهد و بسیار سهل گیرانه برخورد می نماید.

  • طلاق رجعی

یکی از انواع طلاق براساس امکان رجوع، طلاق رجعی می باشد. در این نوع طلاق، زوج می تواند پس از جدایی و در طول زمان عده زوجه به او رجوع کند و زندگی مشترک خود را از سر بگیرند. در حقیقت می توان گفت با اتمام عده زن، حق رجوع نیز از بین می رود. بیشتر طلاق هایی که ثبت می گردد، طلاق رجعی می باشد. مگر این که در قانون مدنی جمهوری اسلامی، بائن بودن آن ذکر شده باشد.

  • وکیل طلاقطلاق بائن

بر خلاف طلاق رجعی، در طلاق بائن مرد نمی تواند به زن رجوع کرده و زندگی مشترکشان را از سر بگیرند. به عبارت دیگر، مرد نمی تواند هر زمانی که تمایل داشت برای شروع زندگی مشترک به زن رجوع کند. بلکه باید میان آن ها صیغه عقد جاری گردد. هم چنین از آن جایی که میان زن و شوهر عقد صورت گرفته، می توانند در خصوص شرایط ضمن عقد و مهریه با یکدیگر به توافق برسند.
به طور کلی می توان گفت در چهار مورد، مرد نمی تواند در طول مدت عده زن به او رجوع کند:
اگر زن و مرد سه بار از یکدیگر جدا شوند و ازدواج کنند. در این زمان زوج و زوجه بر یکدیگر حرام می شوند و نمی توانند مجدد ازدواج کنند.
زمانی صیغه طلاق جاری شود که میان زن و مرد رابطه زناشوئی صورت نگرفته باشد. به عبارت دیگر زن دوشیزه یا باکره باشد.

در طلاق خلع و مبارات، زن و مرد آنقدر از یکدیگر تنفر دارند که حاضرند تمام مال و مهریه خود را ببخشند تا هرچه زودتر از یکدیگر جدا شوند.

در صورتی که زن یائسه باشد زوج نمی تواند در زمان عده، خواستار زندگی مشترک با وی شود.

  • طلاق از طرف زن

می توان گفت یکی از سخت ترین پرونده ها در دادگاه خانواده، مربوط به طلاق از طرف زن می باشد. چرا که براساس قانون مدنی و فقهی ایران، طلاق تحت هر شرایطی در اختیار مرد است. بنابراین زن زمانی می تواند تقاضای طلاق کند که دلایلی قابل اثبات داشته باشد. اما در صورتی که طلاق توافقی یا حق طلاق با زن باشد، بدون شک هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
بنابراین بسیاری از وکلا معتقدند در این موارد بهتر است که طلاق تحت نظر وکیلی متخصص و مجرب صورت بگیرد. چرا که مراحل طلاق از طرف زن شرایط خاصی را می طلبد که بهتر است بدون وکیل طلاق صورت نپذیرد.

  • طلاق از طرف مرد

یکی از ساده ترین انواع طلاق ها، طلاق از طرف مرد می باشد. زیرا مرد برای جدا شدن از همسر خود نیازی به آوردن دلیل ندارد و می تواند بدون هیچ تشریفاتی از همسر خود جدا شود. در واقع طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد می تواند در هر زمان، بدون تشریفات قانونی و بدون رضایت زن نسبت به طلاق او اقدام نماید. قانون مدنی و فقهی ایران این حق را در اختیار مرد قرار داده است که هر زمان بخواهد همسر خود را طلاق دهد. در واقع زمانی که زن و شوهر به دلیل مسائل غیر قابل حل، دیگر نمی توانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند؛ منطقی ترین راه، طلاق توافقی است. زیرا سرعت انجام این طلاق نسبت به سایر شیوه های طلاق بیشتر است. اما معمولا زوجین با رفتارهایی توام با انتقام و خشونت، تقاضای طلاق خود را به صورت کاملا جداگانه مطرح می نمایند. در نهایت این اقدام دو جانبه و نداشتن آگاهی از روال کار، برای دو طرف آسیب های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

حضور وکیل طلاق توافقی در دادگاه

نکته مهم این است که طلاق، برای همه تا حدی ناخوشایند است. از این روی شاید برخی افراد تمایلی برای حضور در دادگاه نداشته باشند. از طرفی برخی افراد ممکن است به دلیل ترس از آسیب فیزیکی از حضور در دادگاه راضی نباشند.

اما باید بدانید، در روند طلاق توافقی، وکیل می‌تواند به جای موکل خود حضور داشته و کارهای قانونی را پیش ببرد. در واقع افراد می‌توانند، از همان ابتدا، تصمیم خود را با یک وکیل طلاق توافق مجرب در میان گذاشته و با مشورت او قدم‌های بعدی را بردارند.

بهترین وکیل طلاق

توانایی های وکیل طلاق توافقی

همانطور که می‌دانید، قوانین در شرایط مختلف متفاوت هستند. مثلاً در قانون، برخورد با طلاق با برخورد با قتل متفاوت است. به عبارتی، مفاد و تبصره‌ها و تعاریف نیز متفاوت هستند. از این روی گستردگی هر قانونی باعث شده تا وکلا به طور تخصصی کار کنند.

مثلاً وکیلی که تخصص دخالت در دعاوی کیفری را دارد با وکیل حقوقی متفاوت است. وکیل طلاق توافقی نیز باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند این روند را به درستی طی کند:

  • آشنایی با قوانین مربوط به طلاق به طور کلی. به این شکل، وکیل می‌تواند راهنمایی جامع‌تری به شما ارائه دهد. راه مناسب را پیش رو شما گذاشته و با توجه به شرایط شخصی شما برایتان بهترین تصمیم را بگیرد.
  • درباره توافق بین طرفین، اطلاعات حقوقی کافی داشته باشد. هرچند توافق، به معنی یک انتخاب آگاهانه و دونفره است، اما گاهی این انتخاب نیز می‌تواند غلط باشد. وکیلی که تجربه مناسبی در برخورد با طلاق‌های توافقی داشته، می‌داند که توافق خوب چگونه است و چطور می‌شود بین طرفین تعادل برقرار کرد.
  • روش‌های ایجاد سازش را می‌شناسید. یکی از کارهایی که وکلای طلاق، به خصوص طلاق توافقی انجام می‌دهند، تشویق طرفین به سازش و صلح است. یک وکیل طلاق توافقی خوب می‌داند که چگونه افراد را به سمت کنار هم ماندن ترغیب کند تا اثرات سو جدایی بر زندگی آنها سایه نیفکند.
  • دلسوز و مشاور است. از دیگر ویژگی‌هایی که یک وکیل طلاق توافقی باید داشته باشد، دلسوزی است. او باد احساسات موکلان خود را در نظر گرفته و در جهت آسایش و رفاه آنان تلاش کند.
  • مهارت کافی. هرچند روند طلاق توافقی سخت و پیچیده نیست، اما داشتن مهارت کافی در این زمینه که با آموزش و تجربه به وجود می‌آید، می‌تواند به کارها سرعت ببخشد.

چگونه وکیل طلاق توافقی در اصفهان پیدا کنیم؟

همانطور که گفتیم، شما می‌توانید بدون حضور وکیل نیز روند طلاق توافقی خود را طی کنید. اما اگر خواستید برای این پروسه وکیل بگیرید باید برخی ویژگی‌ها را مدنظر داشته باشید. سعی کنید درباره او از مراجعان قبلی بپرسید.

حسن شهرت او را از روی کارهای پیشین می‌توانید حدس زده یا بیابید. همچنین می‌توانید از سایت‌های اینترنتی و جست‌وجو در گوگل برای این کار استفاده کنید. سایت‌ها، معمولاً نظرات موکلان قبلی را درباره یک وکیل به اشتراک می‌گذارند که می‌توانید برحسب آنها انتخاب کنید.

وکیل طلاق در اصفهان

کار وکیل طلاق توافقی چیست؟

وکیل طلاق توافقی در اصفهان، وکیلی است که روند طلاق توافقی را پیگیری می‌کند. یکی از انواع طلاق‌ها، طلاق توافقی است. در این نوع طلاق، زوجین درباره شرایط با هم به توافق رسیده و اقدام به جدایی می‌کنند. برای انجام این روند خود افراد می‌توانند اقدام کنند، بدون وجود وکیل. اما حضور وکیل، باعث می‌شود مشکل و اختلافی به وجود نیامده و همه مسیر از همان ابتدا، به صورت کاملاً حقوقی، پیش برود.

وکلای طلاق توافقی، جهت تنظیم توافق نامه بین افراد، مشاوره، حضور در دادگاه و دریافت حکم طلاق به افراد کمک می‌کنند. یکی از کارهایی که این افراد انجاممی‌دهند، این است که موکل یا موکلان خود را درباره مفاد قانونی آگاه کرده و حتی به جای آنها در دادگاه حاضر می‌شوند.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *