وکیل تصادفات در تهران

تحصیلات وکیل تصادفات

وکیل تصادفات  در تهران در واقع فردی است که اگر حادثه یا اتفاقی رخ دهد به عنوان وکیل فرد شاکی تعیین می شود. وکیل تصادفات باید در تمامی جلسات دادگاه حضور داشته باشد و از موکل خود دفاع کند. این همراهی باید تا زمان صدور حکم قطعی دادگاه ادامه داشته باشد.

در واقع تصادف اتفاق ناگواری است که ممکن است برای هر فردی چه به صورت عابر پیاده و یا سرنشین خودرو رخ دهد. در واقع این اتفاق در دسته بندی تصادفات بین جاده ای و درون شهری رخ می دهد. وکیل تصادفات فردی است که در هنگام بروز این اتفاقات و پیچیدگی مسائل مربوطه، افراد به او مراجعه می کنند. وکیل تصادفات در واقع فردی است که در رشته حقوق تحصیل کرده است و در زمینه مسائل مربوط به تصادفات و وکالت این پرونده ها توانمندی دارد. در کشور ما تحصیلات حقوقی به صورت تخصصی در یک حوزه خاص وجود ندارد.

وکیل تصادفات در تهران
برای مثال در کشور تحصیلات آکادمیک در مورد وکالت تصادفات، وکالت اداره کار، وکالت مهاجرت و … وجود ندارد. در این مورد وکیل تصادفات یا هر وکیل دیگری با توجه به مطالعات آزاد و همچنین تجربه و توانمندی هایی که دارد پرونده هایی را در زمینه های مختلف قبول می کند. با توجه به روند افزایشی وسایل نقلیه در کشور، میزان تصادفات نیز افزایش پیدا کرده است.

فراموش نکنید که قوانین نیز ممکن است با توجه به شرایط و موقعیت های مختلف تغییراتی داشته باشند. یک وکیل تصادفات  در تهران باید در نظر داشته باشد که در این زمینه اطلاعات به روز می تواند در تسریع روند پرونده اثرات مثبتی داشته باشد. در واقع باید گفت تمامی افراد عادی، از قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی اطلاعات کافی و جامع ندارند. در این زمینه در صورت بروز تصادف فرد باید به وکیل تصادفات مراجعه نماید تا بتواند از حق و حقوق مربوط به خود دفاع نماید.

مواد قانونی ۷۱۴ تا ۷۲۰ قانون مجازات

اما در مورد تصادفات و مراجعه به وکیل تصادفات در تهران در قانون نیز ماده هایی تعریف شده است. در قانون مجازات ماده های ۷۱۴ تا ۷۲۰ در این مورد توضیحاتی ارائه داده اند. برخی از این ماده های قانونی به شرح زیر می باشند:

ماده ۷۱۴: « هر گاه بی ‌احتیاطی یا بی ‌مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (‌اعم از وسائط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) یا‌ متصدی وسیله موتوری منتهی به قتل غیر عمدی شود مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم‌ محکوم می‌شود.»

ماده ۷۱۵: « هر گاه یکی از جهات مذکور در ماده (۷۱۴) موجب مرض جسمی یا دماغی که غیر قابل علاج باشد و یا از بین رفتن یکی از حواس یا از کار افتادن عضوی از اعضا بدن که یکی از وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می‌ دهد یا تغییر شکل دائمی عضو یا صورت شخص یا سقط جنین شود مرتکب به حبس از دو ماه تا یک سال و به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم می ‌شود.»

ماده ۷۱۶: « هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده (۷۱۴) موجب صدمه بدنی شود که باعث نقصان یا ضعف دائم یکی از منافع یا یکی از اعضای بدن شود و ‌یا باعث از بین رفتن قسمتی از عضو مصدو‌م گردد، بدو‌ن آنکه عضو از کار بیافتد یا باعث و‌ضعِ حمل زن قبل از موعد طبیعی شود مرتکب به حبس از یک ماه تا سه ‌ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدو‌م محکوم خواهد شد.»

ماده ۷۱۷: « هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده (۷۱۴) موجب صدمه بدنی شود مرتکب به حبس از پانزده تا هفتاد و پنج روز و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدو‌م محکوم می ‌شود.»

ماده ۷۱۹: « هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مامورین انتظامی از ‌این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در ‌مواد (۷۱۴) و (۷۱۵) و (۷۱۶) محکوم خواهد شد. دادگاه نمی ‌تواند در مورد این ماده اعمال کیفیت مخففه نماید.»

خسارت مالی در اثر تصادف

وکیل تصادفات در واقع فردی است که باید با تمامی ماده های قانونی مربوط به تصادفات همراه با بند ها و تبصره ها آشنایی داشته باشد تا بتواند در جلسات دادگاهی از موکل خود دفاع کند. در نظر داشته باشید که تصادفات در واقع حالات مختلفی دارند و قانون در مورد هر کدام از آن ها تصمیم جداگانه ای اتخاذ می کند.

بررسی صحنه تصادف و شرایط آن توسط افسر راهنمایی و رانندگی در هنگام وقوع تصادف روند پرونده را تسهیل می کند. اما برای ادامه روند پرونده در برخی موارد شما به وکیل تصادفات نیاز خواهید داشت. اگر تصادف صرفا خسارت مالی داشته باشد فرد مقصر باید غرامت تعیین شده را پرداخت نماید. در این صورت اگر خودرو دارای بیمه باشد، شرکت بیمه موظف به پرداخت بیمه خواهد بود.

البته این موضوع به راننده بستگی دارد که تمایلی به استفاده از بیمه داشته باشد یا خیر. در این حالت اگر طرفین به توافق برسند، نیازی به مراجعه به وکیل تصادفات نیست.

مجازات مرتکب در حین تصادف چیست؟

اگر در حین تصادف افراد آسیب ببینند و یا فوت شوند مسئله پیچیده می شود و نیاز به وکیل تصادفات در تهران اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع پس از بررسی افسر پلیس راهنمایی و رانندگی شاکی می تواند به وکیل تصادفات مراجعه نماید. در این حالت شاکی می تواند ادامه روند پرونده را به وکیل بسپارد.

در نظر داشته باشید که اگر فردی در سانحه تصادف فوت شود، اولیای دم می توانند روند پرونده شکایت از مجرم را پیگیری نمایند. در واقع در این حالت به دلیل اینکه اولیای دم دارای موقعیت روحی خوبی نیستند بهترین راهکار مراجعه به وکیل تصادفات است. در صورتی که در اثر سانحه تصادف قتل غیر عمد رخ دهد، طبق قوانین مجازات، فرد به ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم می شود. اولیای دم می توانند در این صورت دیه مطالبه نمایند.

در حالی که تصادف منجر به نقص عضو فرد شود یا اینکه آسیب جسمی وارد شده به فرد قابل علاج نباشد، طبق قانون مرتکب باید دیه نقص عضو را پرداخت کند و به مدت ۲ ماه تا ۱ سال به حبس محکوم می شود. البته پرداخت دیه از سمت فرد مرتکب بستگی به تقاضای اولیای دم دارد.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *