وکیل ارث اصفهان

وکیل ارث  کیست؟

بارها اتفاق افتاده است که پس از فوت شخصی، اختلاف نظر بسیاری در زمینه‌ی تقسیم اموال آن فرد میان ورثه‌ی وی رخ داده باشد. این اختلاف نظرها گاه به حدی شدت یافته است که افراد را تا پای رفتن به دادگاه و شکایت از باقی ورثه پیش برده است. وکیل ارث اصفهان از آن دست وکلایی است که می‌تواند در این‌گونه موارد بسیار مثمر ثمر باشد.

فهرست موضوعات ( برای مطالعه هر عنوان روی آن کلیک کنید)

همیشه وقتی فردی فوت می‌کند که دارای اموالی است، تقسیم این اموال به طور عادلانه و بر اساس قانون و شرع، یکی از مواردی است که ذهن همه‌ی بازماندگان و حتی اطرافیان آن‌ها را به خود جلب می‌نماید. قطعا بازماندگان درجه یک باید به زندگی خود ادامه دهند و این اموال در کیفیت ادامه‌ی زندگی آن‌ها می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وکیل ارثاما این که هر فرد، اعم از والدین، همسر، فرزندان و بقیه‌ی افراد چه میزان از این اموال را به ارث می‌برند باید بر اساس قوانین خاصی باشد که هر فردی نمی‌تواند این تقسیم بندی را انجام دهد. وکیل ارث همان شخصی است که می‌تواند به شما در این زمینه کمک نماید.

برای اینکه بدانید در چه زمینه‌ای و با چه شرایطی می‌توانید به وکیل ارث رجوع نمایید، بهتر است با ما همراه باشید:

وکیل ارث کیست؟

وکیل ارث یکی از انواع وکیل است که به واسطه‌ی تحصیلات در زمینه‌ی ارث و میراث اطلاعات کافی در زمینه‌های متعدد دارد. این زمینه‌ها شامل طبقات مختلف ارث، شرایط محرومیت از ارث، ارث فرزندخوانده، تقسیم ارث میان دختر و پسر، ارث زن از شوهر، ارث مادر از فرزند، ارث زن مطلقه از اموال همسر سابق که اکنون فوت شده است می‌شود. 

برای این‌که بتوانید از کمک این وکلا بهره‌مند شوید، ابتدا باید ثابت کنید که ورثه‌ی فرد متوفی هستید. سپس وکیل بر اساس قانون به تقسیم ماترک فرد متوفی می‌پردازد و سهم‌الارث هر فرد را معین می‌نماید.

بیشترین زمانی که وکیل ارث می‌تواند به خانواده‌ی متوفی کمک نماید، در زمان ابتدای فوت است که اعضای درجه‌ی یک خانواده و ورثه از شرایط روحی خوبی برخوردار نیستند و نمی‌توانند این امر را پیگیری نمایند.

همانطور که می‌دانید، مسائل مربوط به تقسیم ارث بسیار حساس و ظریف هستند. هر فرد به تنهایی نمی‌تواند همه‌‌ی جوانب این امر را بررسی کرده و سهم‌الارث هر فرد را مشخص نماید. اما وکیل ارث با تکیه هم بر تجاربی که در طی سال‌ها کار در این زمینه کسب کرده است، هم با توجه به تحصیلات خود در این زمینه، به سادگی می‌تواند برای ورثه انجام دهد و آن‌ها را در این امر یاری نماید.

اصطلاحات ارث

وارث به فردی گفته می شود که پس از فوت شخصی از او ارث می‌برد. به عبارت دیگر پس از این‌که شخصی فوت شد، اموال او میان افرادی که از نظر سببی و نسبی با او در ارتباط هستند تقسیم می‌شود. این وراث به طبقه‌های مختلف تقسیم می‌شوند که بر اساس اولویت این تقسیم ارث میان آنان رخ می‌دهد. به عنوان مثال در طبقات بالاتر والدین و سپس در طبقات پایین‌تر افراد دیگر وجود دارند که از ارث بهره می‌برند. تقسیم ارث از طبقات بالاتر شروع می‌شود و در صورتی که طبقات بالاتر وجود نداشته باشد به طبقات پایین‌تر می‌رسد. 

یکی دیگر از اصطلاحات، محرومیت از ارث است. این‌که چه افرادی از ارث محروم می‌شوند و دلیل محرومیت آنان از ارث مساله‌ای است که وکیل ارث در اصفهان می‌تواند آن را تشخیص داده و یا حل و فصل نماید.

برخی از موارد مانند قتل، لعان، کفر، ازدواج موقت و مواردی از این دست باعث می‌شود تا فرد از ارث محروم شود. چنانچه وکیل ارث بر این‌ قبیل پرونده‌ها نظارت نداشته باشد، این امکان وجود دارد که حق فردی تضییع شود. 

نمونه‌ای از قوانین ارث

برخی از قوانین ارث هستند که از پیچیدگی خاصی برخوردارند. همسر فرد متوفی که فرزندی نداشته باشد، ربع ارث را از آن خود دارد. در صورتی که اگر این زوج دارای فرزند باشد، زن یک هشتم از اموال را ارث خواهد برد. همین نمونه به شما نشان خواهد داد که شما به تنهایی نمی‌توانید از پس مسائلی ارث برآیید. 

اخذ وکیل ارث

اگر شما نیازمند کمک گرفتن از یک وکیل ارث هستید، باید در ابتدا گواهی انحصار وراثت را تهیه کنید. این کار را نیز باید زیر نظر یک وکیل پایه یک دادگستری تنظیم نمایید. بهتر است برای رجوع به وکیل ارث، پرس و جو کنید و از وکیلی کمک بگیرید که در این زمینه تجربه و اطلاعات کافی داشته باشد. می‌توانید در این مواقع از دفاتر حقوقی نیز کمک بگیرید.

کلام آخر:

ارث به ماترک فردی اطلاق می‌شود که از دنیا رفته است و اموال او به صورت قهری و اجبار در اختیار وراث او قرار می‌گیرد. ورثه به افرادی گفته می‌شود که به صورت سبب یا نسبی با فرد متوفی در ارتباط بوده‌اند.

حال این‌که این اموال چگونه و چه میزانی در میان وراث تقسیم شود، خود دارای پیچیدگی‌هایی است که هر فردی نمی‌تواند آن را حل و فصل نماید. گاه حتی وکلای دیگر نیز به دلیل این‌که در این زمینه تجربه‌ی کافی ندارند نمی‌توانند به شما در این زمینه کمک نمایند.

وکیل ارث در اصفهان وکیلی است که سال‌ها وقت خود را به تحصیل در این زمینه اختصاص داده است و علاوه بر آن، سال‌ها نیز در این زمینه کار کرده است و تجربه‌ی کافی در این زمینه دارد. 

وکلای ارث می‌توانند به شما کمک کنند تا اموال ماترک فرد متوفی را به طور دقیق تقسیم نمایید و درصدد است تا حقی از فردی ضایع نشود.

ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از اخذ وکیل در اصفهان حتما تحقیق کنید و بهترین وکیل را در این زمینه برای پرونده‌ی خود اخذ نمایید. 

 

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *