وکیل قتل

وکیل قتل در اصفهان

وکیل قتل چه کاری انجام می‌دهد؟

در این بخش قصد داریم شما را با حرفه تخصصی وکیل قتل در اصفهان  آشنا کنیم، در واقع یک وکیل قتل در حوزه تخصصی پرونده های جنایی قتل و در دفاع از قاتل یا مقتول فعالیت دارد، چه فعالیت به عنوان وکیل مقتول یا قاتل، وکیل قتل باید از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشد، در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

وکیل قتل کیست؟

وکیل قتل در واقع یک وکیل حقوقی است که وکالت قاتل یا اولیای دم را می‌پذیرد، پرونده‌های قتل اصولا پرونده‌های حساسی هستند بنابراین برای حل این پرونده ها باید از وجود یک وکیل با ویژگی‌های خاص و تجربه لازم بهره‌مند بود، وکیل قتل باید با ارائه ادله کافی و لازم برای گرفتن تخفیف در مجازات یا عفو در صورت وکالت برای قاتل یا درخواست اشد مجازات در صورت وکالت برای اولیای دم اقدام کند، یک وکیل قتل در اصفهان باید با علوم روانشناسی، جامعه شناسی و شخصیت شناسی به خوبی آشنا باشد.
کارایی وکیل قتل می‌تواند به احقاق حقوق متهم و یا اولیای دم منجر شود، بنابراین بسیار مهم است که در این گونه پرونده‌های حقوقی از وجود یک وکیل با تجربه و متخصص در زمینه قتل استفاده شود که با پرونده‌های این چنینی دست و پنجه نرم کرده باشد.

وکیل قتل در اصفهان

ویژگی‌های وکیل قتل

وکیل مناسب برای پرونده‌های قتل وکیلی است که با لایحه دفاع از قاتل یا اولیای دم به خوبی آگاهی داشته باشد تا بتواند موکل خود را در مقابل قانون و قاضی به خوبی حمایت کرده و حق او را اعاده کند، بنابراین توصیه می‌شود که در این گونه پرونده‌ها حتما از یک وکیل با تجربه و مهارت کافی استفاده کنید و حتما در مورد انتخاب وکیل به خوبی تحقیق کنید. وکیلی که در حوزه قتل فعالیت می‌کند باید از قوانین مربوط به قتل، روند دادگاه در این پرونده‌ها، شگردهای پلیسی و … آگاهی داشته باشد، ضمن این که باید در حوزه روانشناسی، جرم شناسی، شخصیت شناسی نیز تا حدود زیادی مطلع باشد.

نگاهی به پرونده قتل

قتل یکی از سنگین‌ترین جرم‌های شناخته شده است، به همین دلیل در همه نظام‌های حقوقی در سراسر دنیا مجازات‌های سنگینی برای آن در نظر گرفته می‌شود، پرونده‌های قتل انواع مختلفی دارند که شامل سه نوع عمد، شبه عمد و خطای محض می‌شود و هرکدام از این پرونده ها مجازات متفاوتی دارد.

قتل عمد

در صورتی که عمل قتل از روی قصد و نیت قبلی انجام گیرد و به حیات دیگری لطمه وارد شود، قتل عمد صورت گرفته است، لطمه به جان دیگری می‌تواند با انجام یک کار مادی و فیزیکی یا با ترک یک فعل انجام شود. مثلا یک مادر به نوزادی که حضانت او را بر عهده دارد شیر ندهد تا بچه بمیرد. البته این کار باید به قصد انجام شود و در صورت نداشتن قصد، قتل غیرعمد خواهد بود. باید توجه داشت که سقط جنین شامل این موارد نمی‌شود.

قتل شبه عمد

قتل شبه عمد شرایط بسیار پیچیده‌ای دارد این قتل عموما زمانی رخ می‌دهد که در یک نزاع یا درگیری فردی به صورت غیر عمد کشته می‌شود. اکثر قتل‌ها در این دسته قرار می‌گیرند و در صورتی که متهم به قتل از یک وکیل با تجربه و کاربلد برخوردار نباشد نمی‌تواند این غیر عمد بودن را اثبات کند و ممکن است به اشد مجازات محکوم شود

می‌توان انواع قتل را در یک پرونده کیفری به این صورت طبقه‌بندی کرد:

– قتل باسبق تصمیم: این نوع قتل با تصمیم‌ قبلی انجام می‌شود و قصد و انگیزه جدی در آن وجود دارد.
– قتل عمد: این نوع قتل نیز از روی اراده انجام می‌شود.
– قتل غیر عمد: کشتن یک یا چند انسان بدون داشتن قصد قبلی و از روی بی احتیاطی، غفلت و عدم رعایت مقررات مانند مقررات رانندگی و … قتل غیر عمد تلقی می‌شود.

مجازات قتل چیست؟

قانون مجازات اسلامی می‌گوید که مجازات قتل عمد، قصاص نفس است. در واقع باید با شخص قاتل همان‌گونه‌ای رفتار شود که او رفتار کرده است، در نهایت حکم این قبیل پرونده‌ها قصاص یا اعدام استاما اگر کسی با خطای محض قتل انجام دهد، مجازات اعدام در پی نخواهد داشت. به طور مثال شخصی که هنوز به سن قانونی نرسیده است و از لحاظ عقلی کامل نیست، در صورت انجام قتل به صورت سهوی، تنها مجبور به پرداخت دیه است. این دیه توسط فرد عاقله پرداخت می‌شود.

وکیل کیفری اصفهان

حضور وکیل قتل در پرونده چه مزایایی دارد؟

وکیل می‌تواند رضایت یا عدم رضایت شخص شاکی را اعلام کند، به همین دلیل شخص شاکی می‌تواند در روند پرونده حضور نداشته باشد. ضمن اینکه با وجود وکیل مناسب زمانی که برای اثبات جرم لازم است بسیار کمتر می‌شود.
وکیل می‌تواند برای قاتل فراری حکم جلب بگیرد، همچنین وکیل قاتل می تواند با جلب رضایت اولیای دم دیه را از سمت شاکی به آنها پرداخت کند.

مدارک لازم برای گرفتن وکیل قتل

برای این که یک وکیل قتل در اصفهان را در اختیار داشته باشید بعد از تحقیقات و بررسی‌های لازم و انتخاب وکیل باید مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی و همچنین مدارک، مستندات و شاهدان برای ثابت کردن جرم را در اختیار وی قرار دهید.
جمع‌بندی نهایی
همانطور که در ابتدا هم اشاره داشتیم پرونده‌های قتل عموما پیچیده و دشوار هستند، به همین دلیل وجود یک وکیل با تجربه می‌تواند در تسریع این پرونده‌ها بسیار مفید باشد، به کارگیری کی وکیل قتل در این پرونده‌ها می‌تواند به احقاق حق شخص شاکی یا اولیای دم منجر شود. بنابراین توصیه می‌شود برای تسریع در روند پرونده‌های قتل و این که حقی از شخصی در این پرونده‌ها ضایع نشود حتما از حضور وکیل قتل استفاده شود.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *