وکیل قراردادها

وکیل قراردادها در اصفهان

وکیل قرارداد چه کاری انجام می‌دهد؟

قرارداد درحقیقت یک سند حقوقی بین طرفین است که به منظور کتبی‌سازی حقوق و تکالیف هر طرف تنظیم می‌شود. در تنظیم قرارداد درکنار ذکر آن‌چه باید انجام دهید و آن‌چه باید درحق شما انجام شود، عقوبت حقوقی عدم تعهد نسبت به این مسئله هم قید می‌شود. ماده « ۱۸۳ » قانون مدنی می گوید : عقد عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر، تعهد به امری نماید و مورد قبول آنها باشد.حال اگر قرارداد به هر دلیلی رعایت نشود وکیل قرارداد وظیفه دارد تا کار قانونی آن را پیگیری کند. وکیل قراردادها در اصفهان آماده ی خدمات رسانی به همشهریان عزیز می باشد. 

اصول متن قرارداد از منظر قانون که باید رعایت شود

به صورت بسیار کلی اگر بخواهیم درباره‌ی بخش‌های مختلف عقد قرارداد صحبت کنیم، باید به موارد زیر اشاره کرد:

عنوان قرارداد

تعاریف لازم و جامع

مشخص‌سازی طرفین قرارداد

تعیین موضوع قرارداد

شرایط قرارداد

تعهدات بین طرفین

تضمین‌های طرفین

وکیل قراردادها در اصفهان

عناصر قرارداد قانونی

  • رضایت طرفین

رضایت طرفین برای عقد قرارداد مهم‌ترین اصل ذکرشده است که درصورت نفی کلیه‌ی اصول قرارداد زیرسوال رفته و فاقد اعتبار است.

  • عوضین

یک قرارداد باید شامل مواردی باشد که تعهدی یا تعهدهایی را بین طرفین ایجاد کند و هر دو شخص را شامل این جریان آورد.

  • اهلیت

اهلیت درحقیقت به این معنا است که طرفین حقوقی با حقیقی قراداد باید دارای صلاحیت لازم برای قید قرارداد باشند، به این معنا که به طور به مثال اگر شخصی حقیقی است، دارای سن بالای ۱۸ سال بوده، سلامت عقل او تایید گردد و موارد دیگری از این قبیل که رعایت آن‌ها الزامی است.

  • قانونی بودن

درنظر داشته باشید که کلیه‌ی موارد ذکرشده در قرارداد از موضوع آن تا روش‌های اجرا و حقوق و تکالیف طرفین باید مطابق با قوانین کشور باشد که این حیطه می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

وکیل قراردادها اصفهان

علی شیرزاده وکیل قراردادها در اصفهان

فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی در مقطع کارشناسی و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی از کانون وکلای اصفهان و دارای حدود ۱۳ سال سابقه وکالت در امور کیفری – حقوقی – خانواده – امور ثبتی – چک و سفته و وکیل قراردادها در اصفهان و مطالبات در هر نقطه از کشور – امور شرکتها – امور بیمه – امور بانکی و وام ها – امور مالیاتی و …

ماده‌های قانونی مهم درباره‌ی قراردادها

  • مطابق ماده ۱۰ قانون مدنی، درصورتی قراردادی فاقد نام باشد ( اسامی مثل مبایعه‌نامه، اجاره‌نامه، وکالتنامه و…) صحیح و لازم الاجرا است.
  • ممکن است، برای قراردادی نام مشخصی درنظر گرفته شود ولی اصول مندرج درآن مربوط به نوع دیگری از قرارداد است، دراین صورت نه‌تنها صحت قرارداد مورد تایید است، بلکه باید به محتوای درون آن بدون توجه به نام انتخاب شده، دقت کرد.
  • قرارداد ممکن است، کتبی یا شفاهی باشد، اما باید درنظر داشت که برای یک قرارداد شفاهی وجود شهادت شهود، اقرارطرفین لازم است.
  • مطابق ماده ۲۲۳ قانون مدنی درصورتی که قراردادی تنظیم شد و نامی برای آن درنظر گرفته شد اما شرایط قانونی آن عقد وجود نداشت، بازهم عقد را صحیح اعلام می‌کنند.

وکیل قرارداد

دسته‌بندی انواع تنظیم قرارداد که توسط وکیل قرارداد پیگیری می‌شود

  • قرارداد لازم ( لازم الاجرا)

هیچ یک از طرفین عقد حق فسخ آن را ندارد، و تنها در موارد معینه این امکان ایجاد می‌شود.

  • قرارداد جایز ( غیر لازم الاجرا)

هریک از طرفین می‌توانند هرزمان که بخواهند قرارداد را فسخ کنند و این امکان برای طرفین درنظر گرفته شده است.

وکیل قرارداد چه کسی است؟

وکیل قرارداد درحقیقت یک وکیل پایه یک دادگستری است که به طور تخصصی دانش کافی و لازم را درز مینه‌ی عقد قرارداد، توافق‌نامه و… داشته و قادر به ارائه مشاوره‌های تخصصی در این حیطه است. این تفکر اشتباهی است که کلیه‌ی افرادی که وکیل پایه‌ یک دادگستری هستند را در لیست وکلای قرارداد درنظرگرفت بلکه این افراد علاوه‌بر این امر باید دراین حیطه آموزش تخصصی ببینند.

باید این مساله را درنظر بگیرید که عقد یک قرارداد اصولی به شما در روند معاملات و تعاملات خود بسیار کمک می‌کند و روزانه تعداد کثیری پرونده به علت عدم تنظیم قرارداد محکم بین طرفین در دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد تعداد محدودی از وکلا این دانش را دارا هستند، بنابراین افراد خود به تنهایی و بدون دریافت مشاوره‌های لازم، قادر به عقد یک قرارداد محکم نخواهند بود.

ویژگی‌های وکیل قراردادها

  • وکیل پایه یک دادگستری باشد
  • تسلط کافی به قوانین و قواعد حاکم بر موافقت‌نامه‌های قراردادی
  • دارای مهارت‌های لازم درحوزه‌ی نگارش، پژوهش و مذاکره در قرارداد:

فنون مذاکره جزو عناصر بسیار مهم در موفقیت این وکیل درحیطه‌ی قرارداد است، ازاین طریق می‌تواند منافع موکل خود را در هنگام عقد قراداد تضمین کند و موارد لازم برای وی را در قرار ایجادکند.

  • وجود تجربه کافی

وکیل تنظیم قرارداد

حوزه‌های فعالیت وکیل قرارداد

  • تنظیم قرارداد

کمک گرفتن از یک وکیل دراین حیطه درواقع یک راه پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی است و شامل زمینه‌های مختلف ملکی، تجاری، شراکت، خرید و فروش و… می‌شود.

  • مشاوره حقوقی

دراین زمان وکیل مربوطه مشاوره‌های لازم را برای نحوه نوشتن و موارد ضروری و قوانین موجود دراین حوزه به افراد ارائه می‌دهد و درنحوه‌ی نگارش قرارداد و رعایت حقوق فرد موردنظر نظارت دارد. وکیل مورد نظر دیدگاه حقوقی خود را دراین زمینه به شما ارائه می‌دهد و نحوه‌ی عقد قرارداد، الحاقیه‌ها و متم‌ها و.. را برای شما شرح می‌دهد.

دو مورد ذکر شده در بالا که هردو قبل از وقوع مشکلات در حیطه‌ی قرارداد بین طرفین است، براساس میزان دانش، مسائل مالی و اهمیت قرارداد انتخاب می‌شوند و اولی به معنای نظارت کامل فرد( وکیل قرارداد) بر مساله‌ی مورد نظر است و درکلیه‌ی مراحل آن حضور داشته و مطابق نظر و صلاح دید او عمل می‌شود اما در مورد دوم قبل از امضای قرارداد، آن را جهت انجام بررسی‌های لازم نزد وکیل مذکور می‌برید.

  • وکالت دعاوی مربوط به قراردادها

دعاوی و اختلافات مربوط به قراردادها بیشترین حجم پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها است. وکالت در این حیطه در دوزمینه‌ی طرح یا دفاع دعوا صورت می‌گیرد و شامل کلیه‌ی اختلافات مربوط ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، خسارات مربوطه و… می‌شود.

  • داوری در اختلافات مربوط به قراردادها

یکی از کم دردسرترین روش‌ها برای رسیدگی به اختلافاتی که در زمینه‌ی قراردادها بین طرفین ایجادمی‌شود، درخواست داوری است. دراین زمان یک فرد متخصص دراین حیطه برای داوری بین طرفین قرارداد و رفع مشکلات حاکم بین آن‌ها استفاده می‌شود و اصلاحات لازم در متن قرارداد صورت می‌گیرد و با صلح بیشتری خواسته‌های طرفین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هزینه تنظیم قرارداد

مانند سایر حیطه‌های تخصصی در تنظیم قرارداد هم نمی‌توان یک قیمت ثابت اعلام کرد، بلکه وابسته به میزان تخصص و تجربه‌ی وکیل مدنظر، نوع قرارداد و درخواست افراد این قیمت می‌تواند متغیر باشد. علی شیرزاده وکیل قراردادها در اصفهان حامی شما شهروندان عزیر برای بر طرف کردن مشکلات و تنظیم قرارداد های اصولی می باشد.

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *