وکیل خانواده

وکیل خانواده در اصفهان

وکیل خانواده کیست و چه وظایفی دارد؟

وکیل خانواده، فردی است که در حل و فصل دعاوی خانوادگی تخصص داشته و دخالت می‌کند. خانواده عنصر مهمی است که باید محل آسایش و امنیت افراد باشد. اما گاهی بروز بالا و پایین‌ها و اختلافات، شیرینی آن را تلخ می‌کند. برای مشاوره با مشاوران و وکیل خانواده در اصفهان می توانید با ما در تماس باشید

از طرفی، همه افراد رشد خود را در خانواده آغازمی‌کنند و این نهاد در شکل‌گیری شخصیت افرا بسیار اهمیت دارد. به همین جهت، وجود فردی برای دخالت در مشکلات خانوادگی و دعاوی این چنینی، مانند یک وکیل خانواده ضروری است، تا کمک کند آسیب‌هایوارده به حداقل برسند.

نیاز به حضور وکیل خانواده

خانواده نهاد ارزشمندی است. همه افراد رشد و بالندگی خود را از این نهاد می‌گیرند. اما از طرفی، می‌تواند به بدترین محیط برای زندگی یک فرد نیز تبدیل شود. دعوا و مشکلاتی که بین اعضای یک خانواده مانند زن و شوهر یا فرزندان اتفاق می‌افتد، باید به سرعت رسیدگی شده و رفع و رجوع شوند، در غیر این صورت ممکن است فرد، آسیب‌های روحی یا جسمی مختلف ببیند.

وکیل خانواده اصفهاندعاوی وکیل خانواده

از جمله دعاوی متفاوتی که در یک خانواده ممکن است بروز کنند موارد مختلفی را می‌شود نام برد. از این بین برخی از این موارد نیاز به دخالت افراد متخصص چون مشاور و وکیل دارند. مهم است افراد علاوه بر لزوم وجود متخصصان و کمک گرفتن از آنها، با روش کار و زمینه تخصصی هر یک آشنا باشند تا به راحتی و بدون مشکل به کمک مورد نیز خود دست یابند:

طلاق

یکی از مهم‌ترین مسائل خانوادگی که به دخالت وکیل نیاز دارد، طلاق است. روند این امر در داخل ایران، کمی سخت و پیچیده بوده و زمان‌بر است. در این نوع دعاوی، حضور وکیل طلاق در اصفهان باعث می‌شود افراد از حق و حقوق خود آگاه شده و روند درست را پیش بگیرند.

مناسب است، وکیل خانوادگی طلاق، پیش از آغاز این روند، با هر دو طرف جلسه‌ای گذاشته و نکات مهم را با آنها در میان بگذارد. از آنجایی که طلاق، تبعات روحی و عاطفی بسیاری برای طرفین و فرزندان آنها دارد، اولویت در مشاوره دادن و تلاش بر برقراری صلح و سازش میان زن و شوهر است.

چنانچه مشکل، قابل حل نباشد، وکیل با طرفین صحبت کرده و نسبت به دلیل طلاق، شرایط و روند را برای آنها شرح می‌دهد. از دیگر وظایف وکیل طلاق، آماده سازی مستندات موردنیاز برای طلاق است که باز هم بنا به موضوع و جنبه طلاق، متفاوت خواهد بود.

وکیل خانواده اصفهان

مهریه

مهریه، هدیه‌ای است که پس از جاری شدن عقد، از طرف مرد به زن داده می‌شود. در عرف جامعه ما، البته مهریه جنبه‌های حقوقی بیشتری پیدا کرده است. سالانه دعاوی بسیاری سر این موضوع تشکیل شده و مسائل بسیاری حول این قضیه بروز می‌کنند.

اثبات توانایی مرد برای پرداخت مهریه، قسط بندی، مشخص نمودن میزان مهریه و شرایط تحقق آن، از جمله اموری هستند که یک وکیل مهریه آنها را انجام می‌دهد. مسئله مهم این است که افراد گاهی از مهریه به عنوان اهرمی برای طلاق استفاده می‌کنند.

یک وکیل مهریه باید در ابتدا تلاش کند تا صلح و سازش ایجاد کرده و در صورت تداوم مشکل، به بررسی شرایط و اوضاع بپردازد. از طرفی، هم مرد و هم زن، برای تحقق حقوق خود می‌توانند وکیلی برای مهریه داشته باشند، چون مسائل حقوقی این موضوع کمی پیچیده است و نیاز به حضور فرد متخصص دارد.

نفقه

از دیگر مشکلاتی که گاهی اوقات، گریبان خانواده‌ها را می‌گیرد، مسئله پرداخت نفقه است. در این راستا نیز وکیل باید موکل خود را از روند قانونی و مفاد و تبصره‌های موردنیاز آگاه کند. مثلاً اینکه زن می‌تواند نفقه سال‌های پیشین را نیز طلب کند، یا حتی اگر زن ثروتمند نیز باشد باز هم می‌تواند نفقه را دریافت کند. از طرفی، هماهنگی و بررسی امور مالی و جمع‌آوری اطلاعات و مستندات لازم جهت ارائه در دادگاه از کارهایی است که یک وکیل، در اقامه دعوی نفقه انجام می‌دهد. ( وکیل خانواده در اصفهان )

حضانت فرزند

حضانت فرزند نیز از مشکلات رایجی است که معمولاً بعد طلاق بین زوجین به وجود می‌آید. ( وکیل خانواده در اصفهان ) در قانون ایران، حضانت فرزند تا ۷ سالگی با مادر و پس از آن تا سن بلوغ با پدر است. البته شرایط و اوضاعی وجود دارند که با اثبات آنها می‌شود حضانت کودک را از والدی که سرپرست آنها شده پس گرفت.

شرایط دیگری چون فوت یکی از والدین یا هر دوی آنها، ازدواج مجدد، عدم صلاحیت هر دو، مشکلات شدید والدی که حضانت را بر دوش دارد، شرایط دیدار والدین با فرزندان خود، نفقه آنها و… از جمله مسائلی هستند که افراد عادی ممکن است اطلاعات کافی درباره آنها نداشته باشند.

یک وکیل خانواده درست کار، در این زمینه پس از مشاوره و آگاهی بخشی درباره قانون، افراد را در جهت خواسته خود، راهنمایی می‌کند. همچنین بررسی و جمع‌آوری مستندات لازم برای احراز صلاحیت یا عدم صلاحیت والدین نیز از کارهایی است که وکیل دعاوی خانوادگی انجام می‌دهد.

بهترین وکیل خانواده اصفهان

ویژگی‌های وکیل خانواده خوب در اصفهان

اکنون که اهمیت حضور وکیل در دعاوی خانوادگی را فهمیدیم، باید ببینم که یک وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد:

  • پیشینه مناسب: یکی از مواردی که در انتخاب وکیل باید به آن دقت کرد، پیشینه و سابقه وکیل در حل اختلافات مختلف است. با بررسی کارهای پیشین وکیل خود می‌توانید پی ببرید روند کاری او چطور بوده و به چه میزان موفق شده است. قطعاً نیاز به وکیلی دارید که پیشینه مناسبی داشته و در اکثر پرونده‌های خود، رأی مثبت منصفانه‌ای دریافت کرده باشد.
  • مهارت کافی: مهارت در حل پرونده‌های خانوادگی، چیزی است که معمولاً از طریق تجربه به دست می‌آید، اما نه لزوماً. دقت کنید وکیل شما چگونه حرف می‌زند، بر مفاد قانونی و تعاریف و شاخ و برگ‌های آن، تا چه حد مسلط است.
  • مدارک و گواهی: مهم است که پیش از سپردن کارهای قانونی خود به وکیل، درباره مدارک و اسناد و مجوزهای او اطلاعات کسب کنید. آیا او مجوز فعالیت دارد، مدرک قابل قبول و معتبر وکالت دارد یا نه؟ نیازی به شرم و خجالت نیست، این حق شما است که درباره حقانیت و اصالت وکیل خود مطمئن باشید.

وکیل خانواده چه کاری انجام می‌دهد؟

همانطور که گفتیم، وکیل خانواده در بررسی و رسیدگی به دعاوی مربوط به خانواده‌ها متخصص است. این فرد در مشکلات مختلف حقوقی خانواده دخالت کرده و سعی می‌کند مسائل را به روش درست و قانونی حل کند تا اختلافات بیشتر نشوند. از جمله اموری که یک وکیل خانواده به آنها می‌پردازد، می‌شود موارد زیر را نام برد:

  • طلاق.
  • مهریه.
  • نفقه.
  • حضانت فرزند.
  • و…

 

 

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *